در ۳ سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد دلار عدم‌النفع تولید داشته‌ایم یعنی دو برابر میزان صادرات زنجیره فولاد/ باید بر روی کیفی‌سازی ظرفیت‌های موجود زنجیره فولاد کار شود/ سال‌های آتی در دنیا کوره بلند‌ها به سمت کوره قوس خواهند رفت، اما با تکنولوژی‌های جدیدتر
بیگانگی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان با واقعیت بخش معدن ترسناک است/ در موارد ارزی باید به تولیدکننده اعتماد داشته باشیم/ در بخش معدن کشور ظرفیت بالایی وجود دارد و به جای اینکه بخشنامه‌های متعددی را در حوزه معدن صادر کنیم باید به قانون رجوع شود
چرا عناصر نادر خاکی برای «تجلی» تبدیل به یک اولویت شده است؟
در زنجیره فولاد از معدن تا نورد، سود محاسبه‌شده آن برای چرخاندن صنعت قابل توجه نیست لذا در این شرایط دولت نباید به آن شروط اضافه کند/ بازار داخل و بازار خارج در حال کوچک شدن است/ قفل و زنجیر زدن بر پای صادرات در این شرایط اصلا صحیح نیست/ درفش و تازیانه را از بالای سر صنعت و تجار بردارید/ صنعت و تجارت در حالت آزاد حالش خوب است
شرکت «سامان کاوش طبس» معدن زغال سنگ خود را مکانیزه کرده است/ شرکت «سامان کاوش طبس» تولیدکننده زغال سنگ کک‌شو، زغال سنگ حرارتی و آنتراسیت است/ مهم‌ترین شعار شرکت «سامان کاوش طبس» ایمنی است/ ایمنی در معادن زغال سنگ نیازمند هزینه است
در شورای آهن و فولاد همگی ما باید هم‌شنوایی داشته باشیم
«سیدرسول خلیفه‌سلطانی» دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

در شورای آهن و فولاد همگی ما باید هم‌شنوایی داشته باشیم

باید کار و اقتصاد را دست بخش خصوصی بسپاریم و اقتصاد مردمی را مبنا قرار دهیم/ باید قوانین اصلاح شوند تا بتوانیم از این چالش‌ها عبور کنیم
لجستیک ما سنتی، جزیره‌ای و غیریکپارچه است/ لجستیک ما به دور از فناوری است
«محمد سیاوشی» کارشناس لجستیک و زنجیره تامین و رئیس کارگروه حمل‌و‌نقل ریلی اتاق بازرگانی ایران:

لجستیک ما سنتی، جزیره‌ای و غیریکپارچه است/ لجستیک ما به دور از فناوری است

فعال شدن بازار دوم یکی از مطالبات بخش خصوصی بود/ چند نرخی بودن نرخ ارز، بحث پیمان‌سپاری ارزی جز مفسده ایجاد کردن حاصلی نداشت و هم صادرات را کاهش داده بود و هم تولیدکننده ما را متضرر کرده بود/ چرا باید در کشور به تولیدکننده با حقارت نگاه شود، تولیدکننده باید با افتخار سر خود را بالا نگه دارد و همه به آن احترام بگذارند
حجم اشتغال با هوشمندسازی تغییر نمی‌کند بلکه نوع اشتغال و کیفیت آن تغییر می‌کند/ شرکت‌هایی که به سمت انقلاب صنعتی ۴ و ۵ نروند محکوم به شکست خواهند بود
«بهرام سبحانی» رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌و‌گو با «می‌متالز» مطرح کرد:

حجم اشتغال با هوشمندسازی تغییر نمی‌کند بلکه نوع اشتغال و کیفیت آن تغییر می‌کند/ شرکت‌هایی که به سمت انقلاب صنعتی ۴ و ۵ نروند محکوم به شکست خواهند بود

۸