تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۱۰۰۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تخلیه محموله 5500 تنی آهن آلات از کره جنوبی در بندر چابهار

می متالز - معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی اوشن مَستر(Ocean Master )حامل دومین محموله رول آهن از کشور کره جنوبی به وزن 5 هزار و 500 تن، در بندر چابهار پهلو گرفت و بار خود را تخلیه کرد.
تخلیه محموله 5500 تنی آهن آلات از کره جنوبی در بندر چابهار

به گزارش می متالز، حسین شهدادی روز چهارشنبه اظهار داشت: تخلیه این کشتی به مدت یک روز و در 17 ساعت انجام شد.
وی بیان کرد: رول آهن برای تأمین مواد اولیه مورد استفاده کارخانه های تولیدی استان سیستان وبلوچستان وارد شده است.
وی ادامه داد: نخستین کشتی حامل آهن آلات در ماه گذشته (آذرماه) با نام کاربین هارمونی از کره جنوبی وارد بندر چابهار شده بود.
چابهار واقع در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان هم اینک دارای 2 بندر بزرگ و مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری است که در زمان جنگ و پس از آن نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات کالا داشته اند.
اسکله بندر شهید بهشتی چابهار با مساحت 240 هکتار، محوطه های بارانداز 16 هکتار، انبارهای مسقف 30هزار متر مربع و اسکله شهید کلانتری نیز دارای 30 هزار متر مربع مساحت، 35 هزار متر مربع بارانداز، 30 هزار مترمربع انبار مسقف و 14هزار و 500 مترمربع محوطه کانتینری است.
بندر شهید بهشتی پنج پست اسکله و شهید کلانتری نیز پنج پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای تجاری دارند که سه پست از اسکله شهید بهشتی چند منظوره و یک پست اسکله نفتی و اسکله شهید کلانتری نیز دارای یک پست چند منظوره و سه پست کالاهای عمومی است.
بندر شهید بهشتی از سال 1362همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب و بندر شهید کلانتری نیز در همان سال بطور رسمی افتتاح شد.
طرح توسعه بندر شهید بهشتی نیز امسال با حضور رئیس جمهوری و میهمانان داخلی و خارجی افتتاح شد و اکنون توان پذیرش و پهلوگیری کشتی های بزرگ با بیش از 100 هزار تن ظرفیت را دارد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده