تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۸۴۷
کد خبر: ۱۰۱۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات 21.5 میلیون تنی سنگ آهن ایران به چین در سال 2017

می متالز - براساس آخرین گزارش دریافتی از موسسه آرگوس مدیا و به استناد اطلاعات گمرک چین که اخیرا منتشر شده، جایگاه ایران در صادرات سنگ آهن به چین در سال ۲۰۱۷ مجددا به پنجم جهان ترقی یافت.
صادرات 21.5 میلیون تنی سنگ آهن ایران به چین در سال 2017

به گزارش می متالز، در گزارش های‌قبلی فقط محموله های سنگ آهن تخلیه شده تا پایان دسامبر ۲۰۱۷ در بنادر‌ چین ثبت شده بودند در‌حالیکه در گزارش جدید تمامی محموله هایی که اعلام آمادگی تخلیه محموله آنها (NOR) تا روز‌ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ بوده است، لحاظ شده اند.

براساس آمار گمرک چین، ایران در سال ۲۰۱۷ درمجموع ۲۱ میلیون و ۵۱۱ هزار تن سنگ آهن به چین صادر کرد و این به معنای رشد ۴۷ درصدی صادرات نسبت به سال ۲۰۱۶ است.

در سال ۲۰۱۶ مجموع صادرات سنگ آهن ایران به چین شامل کنسانتره و سنگ آهن دانه بندی (فاین و لامپ)، ۱۴ میلیون و ۶۳۳ هزار تن بود.

این گزارش می افزاید، بزرگترین کشورهای صادرکننده سنگ آهن به چین، استرالیا، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، ایران، پرو، اوکراین، شیلی، موریتانی و کانادا می باشند که رتبه اول تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

چین در مجموع در سال ۲۰۱۷ بالغ بر یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۸۶۹ هزار تن سنگ آهن وارد کرد و با توجه به واردات یک میلیارد و ۲۵ میلیون و ۵۲۸ هزار تنی در سال ۲۰۱۶ رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

این رشد واردات با اطلاعات تولید سنگ آهن داخلی چین و کاهش ۱۵ درصدی آن که از سوی انجمن آهن و فولاد چین منتشر شد منطبق است.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده