تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۴۵۹
کد خبر: ۱۰۱۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن یورت در حال ایمن سازی/تونل آسیب دیده همچنان تعطیل است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، از تعطیلی تونل حادثه دیده معدن زمستان یورت تا تامین ایمنی کامل خبر داد و گفت: فعالیت استخراج از بخش‌های مختلف این معدن در حال انجام بوده اما این فعالیت در تونلی که در آن حادثه اتفاق رخ داده همچنان تحت شعاع ایمن سازی قرار دارد و هیچگونه فعالیت استخراجی در آن انجام نمی‌گیرد و تنها برای جلوگیری از غیر قابل استفاده شدن آن نگهداری‌های لازم انجام می‌پذیرد.
معدن یورت در حال ایمن سازی/تونل آسیب دیده همچنان تعطیل است

به گزارش می متالز، حسینعلی قوانلو در ارتباط با شروع به کار معدن زغال سنگ زمستان یورت گلستان اظهار کرد: معدن یورت گلستان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و فعالیت در تونل‌های ایمن آن ماه‌هاست جریان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، افزود: فعالیت استخراج از بخش‌های مختلف این معدن در حال انجام بوده اما این فعالیت در تونلی که در آن حادثه اتفاق رخ داده همچنان تحت شعاع ایمن سازی قرار دارد و هیچگونه فعالیت استخراجی در آن انجام نمی‌گیرد و تنها برای جلوگیری از غیر قابل استفاده شدن آن نگهداری‌های لازم انجام می‌پذیرد.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان حدود یک ماه بعد از رخ دادن حادثه در یکی از تونل‌های معدن یورت، فعالیت‌های مختلف از جمله خاکبرداری را آغاز کرده لذا بیشتر کارگران این معدن برای راه اندازی مجدد آن و تسریع در بازگشت این تونل به چرخه تولید، مشغول به فعالیت شدند.

قوانلو ادامه داد: تونل آسیب دیده تا زمانی که ایمنی کامل برای انجام فعالیت‌ها در آن برقرار نشود اجازه فعالیت نخواهد داشت و کارگرانی اندکی که همچنان مشغول به کار نشده‌اند از بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

عناوین برگزیده