تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۱۰۲۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

گزارشی کوتاه از بازار آلومینیوم امارات

می متالز - شرکت اگا (امارات گلوبال آلومینیوم)، بزرگترین شرکت تولیدکنندة خارج از نفت و گاز، اعلام نمود که سال ۲۰۱۷ را با ۶/۳۷ درصد نیروی کاری اماراتی به پایان رسانیده است.
گزارشی کوتاه از بازار آلومینیوم امارات

به گزارش می متالز، این تعداد بیشترین رقمی است که از زمان تلفیق دو گروه امال و دوبال و تشکیل اگا در سال ۲۰۱۴، حاصل شده است. هم‌اکنون ۱۲۰۰ نفر از نیروهای کاری اگا، اماراتی هستند و این شرکت تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ سهم نیروی کاری اماراتی را در اگا به ۴۰ درصد برساند. بیش از ۴۰ درصد از این افراد، ۲۸۰ فرصت شغلی بالای شرکت را دردست دارند.

عبدا.. کالبان، مدیرعامل اگا می‌گوید: رشد و عملکرد اگا توسط نیروهای کاری خودمان صورت می‌پذیرد. ما نیروی کاری را جذب کرده و فرصت رشد را ازطریق توانایی‌هایشان دراختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. این حرکت ما در راستای چشم‌انداز سال ۲۰۲۱ ما قرار دارد که سعی داریم تا آن زمان از پتانسیل انسانی کامل امارات بهره‌مند شویم.

همزمان، سازمان صنایع و معادن این کشور اعلام کرد که معاملة آلومینیوم و مس در ابوظبی طی ده ماهة نخست ۲۰۱۷ به ۵/۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم نشان‌دهندة ۲/۲۹ درصد رشد نسبت به رقم ۷/۲ میلیارد دلاری طی همین دوره در سال ۲۰۱۶ است. از ماه ژانویه تا ماه اکتبر، معاملة فلز آلومینیوم ۳/۱ میلیارد دلار (۶/۴ میلیارد درهم) یعنی ۶/۵۸ درصد رشد داشته است. این درحالی است که رقم مزبور در سال ۲۰۱۶ طی همین دوره ۷۹۰ میلیون دلار بوده است. صادرات این محصول با ۴/۸۲ درصد رشد از ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۱/۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسید. حال آنکه واردات با کاهش روبرو بوده و از ۱۹۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۵/۱۵۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است. همزمان صادرات مس طی ۱۰ ماهة نخست سال ۲۰۱۷ از ۵۴۰ میلیون دلار (در ۲۰۱۶) به ۵۷۰ میلیون دلار افزایش یافت، حال آنکه واردات از ۴/۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۷/۱ میلیارد دلار رسیده است.

عناوین برگزیده