تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۴۵۸
کد خبر: ۱۰۲۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
افتخاری دیگر در هلدینگ میدکو

راه اندازی 2 بخش مهم تولیدی در شرکت فولاد سیرجان ایرانیان

می متالز - در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد، کوره پاتیلی (LF) و غبارگیر (FTP) کارخانه فولاد سازی مجتمع فولاد بردسیر و خردایش مجدد کنسانتره سنگ آهن مجتمع سیرجان با حضور مدیرعامل هلدینگ میدکو راه اندازی گردید.
راه اندازی 2 بخش مهم تولیدی در شرکت فولاد سیرجان ایرانیان

با نصب و راه اندازی این کوره توسط کارشناسان و متخصصان داخلی، ضمن تکمیل چرخه تولید فولاد (از سنگ معدن تا شمش فولادی) شرکت به تولید سالانه یک میلیون تن شمشی فولادی نزدیک شد.

شرکت فولاد سیرجان ایرانیان یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ میدکو دارای دو خط تولید کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت سالیانه ٤میلیون تن است که بخش عمده ای از این تولید به طور مستقیم  به کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن در سال منتقل شده و به عنوان خوراک این کارخانه استفاده خواهد شد.
 

به گزارش می متالز، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان در راستای یکپارچگی در زنجیره تأمین مواد اولیه از معدن تا تولید فولاد و با هدف ارتقای سطح کیفی گندله تولیدی، اقدام به ایجاد خط خردایش مجدد کنسانتره درحد فاصل بین کارخانه های کنسانتره و گندله سازی نموده است.

 این خط با همکاری شرکتهای زیرمجموعه میدکو (شرکت ساختمانی مانا، شرکت مهندسی معیار صنعت خاورمیانه و شرکت GMI) به منظور توسعه کنسانتره ی ورودی به کارخانه گندله سازی طراحی و ساخته شده است .

با بهره برداری از این خط، محصول گندله شرکت فولاد سیرجان ایرانیان یکی از  بالاترین سطوح کیفی گندله در کشور را خواهد داشت.

در میدکو سه کارخانه تولید فولاد با مجموع ظرفیت سالیانه 4.2 میلیون تن برنامه ریزی شده که پیش از این کارخانه های تولید کنسانتره سنگ آهن سیرجان، گندله سازی و آهن اسفنجی مجتمع فولاد بردسیر به بهره برداری رسیده اند.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده