تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۰۳۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور رئیس جمهور در شرکت گل گهر و به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه ای در استان کرمان با بیش از 10 هزار میلیارد تومان

می متالز - با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس پروژه‌های مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر و طرح‌های اقتصادی و زیربنایی استان کرمان با اعتباری بیش از 10 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی بخشی از این پروژه‌ها آغاز گردید.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه ای در استان کرمان با بیش از 10 هزار میلیارد تومان

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جریان سفر به استان کرمان با حضور در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، خط 7 تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت 2 میلیون در سال را افتتاح کرد.

برای احداث این مجموعه 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 49 میلیون یورو هزینه شده است.

رئیس جمهور ضمن افتتاح این مجموعه صنعتی - معدنی و بازدید از بخش‌های مختلف آن با توضیحات مهندسین و مدیران این شرکت در جریان احداث و ظرفیت‌های تولیدی این مجموعه قرار گرفت.

دکتر روحانی پس از افتتاح خط 7 تولید کنسانتره سنگ آهن گل گهر سایر طرح‌های مجتمع صنعتی – معدنی گل گهر، طرح‌های اقتصادی و زیربنایی در سطح استان کرمان را به طور همزمان و با ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی، دستور افتتاح طرح مگا مدول اول کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد گل گهر با ظرفیت تولید 1.7 میلیون تن آهن اسفنجی گرم و سرد در سال را صادر کرد.

1719 طرح در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی، دامپروری و باغبانی، واحدهای گازی یک و دو نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاظمی گل گهر، فازهای یک و دو نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان، آب‌رسانی به شهر بهرمان، آب‌رسانی به شهر خورسند، آب‌رسانی به رودبار جنوب، بخش جراحی قلب باز بیمارستان پیامبر اعظم، طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی و مجموعه ورزشی راور از جمله طرح‌ها و پروژه‌های حوزه‌های جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که به طور همزمان و با ارتباط ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی همچنین آغاز عملیات اجرایی راه آهن مسیر سیرجان - بردسیر – کرمان به طول 256 کیلومتر آغاز گردید.

عناوین برگزیده