تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۰۳۳۸
سرویس خبر : انرژی
علیرغم افزایش تولید آمریکا؛

قیمت نفت بالا رفت

می متالز - روز پنج‌شنبه پس از این که نتیجه یک بررسی نشان داد التزام اوپک به کاهش تولیدات خود همچنان در سر جای خود باقی است، قیمت نفت علی‌رغم افزایش تولید آمریکا، بالا رفت.
قیمت نفت بالا رفت

به گزارش می متالز، روز پنج‌شنبه پس از این که نتیجه یک بررسی نشان داد التزام اوپک به کاهش تولیدات خود همچنان در سر جای خود باقی است، قیمت نفت بالا رفت. این علی‌رغم این انجام شد که برای اولین بار پس از ۱۹۷۰ تولید نفت آمریکا از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز فراتر رفت.

پیش‌خرید نفت برنت برای ماه آوریل در ساعت ۲۲:۴۱ به وقت تهران با ۵۱ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۶۹.۴۱ دلار برای هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه مارچ با ۷۸ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش به بشکه‌ای ۶۵.۵۱ دلار رسید.

قیمت نفت برنت در ماه ژانویه ۳.۳ درصد رشد کرد که این قوی‌ترین شروع سالیانه آن در ۵ سال اخیر است. به همراه قیمت نفت سایر دارایی‌های ریسک‌دار، مانند اوراق آمریکا، هم به طور گسترده رشد کردند. اوراق بهادار آمریکا در ماه گذشته رکورد زدند و به بیشترین رشد ماه ژانویه خود از سال ۱۹۹۷ تا کنون دست یافتند.

دابلیوتی‌آی با رشد ۷.۱ درصدی ماه ژانویه خود بهترین آغاز سالیانه خود در ۱۲ سال اخیر را ثبت کرد.

براین کسنس، مدیر سهام و رییس شرکت تورتوئیز در کانزاس، می‌گوید: امروز نفت به علت تقویت التزام اوپک به توافق خود در سال ۲۰۱۸، بالا رفت.

تولید سازمان اوپک در ماه ژانویه افزایش داشت اما همچنان زیر سطح توافق شده باقی ماند. در این ماه افزایش تولیدات نیجریه و عربستان سعودی باعث شد تا افت شدید تولید ونزوئلا خنثی شود.

درحالی که اوپک به توافق کاهش تولیدات خود پایبند مانده است، آمریکا در حال افزایش دادن تولید نفت خام خود است. طبق اعلام روز اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام این کشور برای اولین بار از ۱۹۷۰ به بعد، از ۱۰ میلیون بشکه فراتر رفت.

کنسنس از تورتوئیز گفت: ما انتظار داریم تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۱ میلیون بشکه در روز از سال گذشته بیشتر شود. آمریکا در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان تا پایان سال ۲۰۱۸، قرار گرفته است.

همچنین عامل دیگری که امروز قیمت نفت خام را بالا برد انتشار یادداشتی از گلدمن‌ساکز بود که در آن تقویت قیمت‌های نفت هدف خود را اعلام کرده بود.

گلدمن‌ساکز پیش‌بینی قیمت سه ماهه نفت برنت خود را از ۶۲ دلار برای هر بشکه به ۷۵ دلار افزایش داد و پیش‌بینی قیمت ۶ ماهه خود را هم از ۷۵ دلار به ۸۲.۵۰ دلار افزایش داد.

اما نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان در روز چهارشنبه نشان داد که احتمال خیلی کمی وجود دارد که با جنگ بین تولیدکنندگان اوپک و تولیدکنندگان شیل آمریکا، قیمت نفت خیلی از ۷۰ دلار بالاتر برود.

عناوین برگزیده