تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۰۳۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امنیت سایبری سیستم‌های تالار بورس و سهام عمان زیر سوال رفت

احتمال نفوذ هکرها به تالار بورس و سهام عمان

می متالز - به تازگی امنیت سایبری سیستم‌های تالار بورس و سهام عمان به دلیل آنکه کارمندان آن از رمز عبور ناایمن استفاده می‌کرده‌اند، زیر سوال رفته است.
احتمال نفوذ هکرها به تالار بورس و سهام عمان

به گزارش می متالز، کارشناسان موسسه‌ فعال در زمینه امنیت سایبری به تازگی کشف کرده‌اند که سیستم‌های تالار بورس و سهام عمان ماه‌ها با امنیت بسیار ضعیفی که داشته، فضای بسیار آزادی را برای ورود هکرها و سرقت اطلاعات مالی و محرمانه ایجاد کرده بود.

کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که کارمندان بخش فناوری اطلاعات IT و کارکنان مربوطه و مسئول در تالار بورس و سهام در شهر مسقط واقع در عمان، مدت‌های طولانی از رمز عبور و گذرواژه‌های ابتدایی و ناایمن استفاده کرده‌اند و همین باعث شده است که مجرمان سایبری دستشان برای نفوذ و سرقت اطلاعات محرمانه و مالی تالار بورس عمان بسیار باز باشد.

آنها همچنین معتقدند که این امکان وجود دارد که بسیاری از اطلاعات محرمانه و مالی دولتی، سازمانی و انفرادی تاکنون تحت تاثیر همین امنیت سایبری بسیار ضعیف، به سرقت رفته باشد. تالار بورس و سهام عمان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای بورس و مبادلات تجاری و اقتصادی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود اما حالا با چنین اظهارات و احتمالاتی، امنیت سایبری و به طور کلی امنیت اطلاعات موجود در این مرکز مهم تجاری و اقتصادی زیر سوال رفته است که آیا هکرها و مجرمان سایبری توانسته‌اند تاکنون به اطلاعات مهمی از کشورها و شرکت‌های مختلف دست یابند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال، بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری عنوان می‌کنند که با توجه به آنکه کارمندان بخش فناوری اطلاعات IT این تالار چنین سهل انگاری را مرتکب شده‌اند، می‌توان گفت که تاکنون به طور قطع هکرها موفق شده‌اند به بسیاری از اطلاعات مورد نظر و مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. هرچند که تالار بورس و سهام عمان با چنین اخطارهایی بلافاصله به کارمندان خود هشدار داده و به نظر می‌رسد که موضوع امنیتی کشف شده را حل کرده و سایه شک و تردید را از روی سر خود برداشته باشد. اما هنوز این مساله مشخص نشده است که هکرها چه اطلاعاتی را دقیقا به سرقت برده‌اند و یا زمان نفوذ آنها چه زمانی اتفاق افتاده است.

عناوین برگزیده