تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۶۰۱
کد خبر: ۱۰۳۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
افشای اطلاعات شرکت‌های بورسی

رویدادهای مهم گل‌گهر و فولادخوزستان در بورس

می متالز - شرکت های گل‌گهر و فولادخوزستان از رویدادهای با اهمیت خبر دادند.
رویدادهای مهم گل‌گهر و فولادخوزستان در بورس

به گزارش می متالز، در جریان انتشار آخرین اطلاعات ناشران بورسی و فرابورسی در کدال، شرکت های گل گهر، فولاد خوزستان، واسپاری ملت ، عمران و توسعه فارس، بالاست،کارتن ایران و داروسازی کاسپین تأمین، اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت کردند.

گل‌ گهر: نماد این شرکت بورسی 3 هزار میلیارد تومانی در حالی بسته و با دامنه نوسان باز خواهد شد که ناشی از افزایش بیش از 36 سود خالص و از 1.4 به 1.9 هزار میلیارد تومان است.

در این رابطه "کگل" توضیح داد: افزایش در نرخ فروش محصولات به تبعیت از افزایش در نرخ فروش شمش فولاد خوزستان در سه ماهه سوم و پیش بینی ادامه روند تا پایان سال - افزایش در مقدار فروش محصول گندله سنگ آهن به میزان 800 هزار تن - کاهش در مقدار فروش محصول کنسانتره سنگ آهن صادراتی به میزان 200 هزار تن - افرایش در مقدار فروش محصول کنسانتره سنگ آهن داخلی به میزان 100 هزار تن - افزایش در مبلغ سود سهام شرکتهای سرمایه پذیر گروه.

فولاد خوزستان: این شرکت هم بعد درجریان توقف و بازگشایی نماد از افزایش حدود 16 درصدی سود خالص هر سهم در سال مالی منتهی به اسفند 96 نسبت به آخرین پیش بینی منتشره (حسابرسی شده) در تاریخ 17 آبان 96 خبر داد و اعلام کرد: علت عمده این تعدیل ، افزایش حدودا" 2.038 میلیارد ریالی درآمد فروش محصولات بشرح ذیل می باشد:

الف- پیش بینی افزایش 690 هزارتنی مقدار فروش صادراتی بجای مقدارفروش داخل نسبت به پیش بینی قبلی و در نتیجه افزایش 4 درصدی متوسط نرخ فروش محصولات.

ب-افزایش نرخ برابری ارز(دلار به ریال) : نرخ تسعیر ارز در آخرین پیش بینی منتشره بر اساس عملکرد 6 ماهه اول سال برای نیمه دوم سال 38500 ریال پیش بینی شده بود در صورتی که این نرخ برای سه ماهه سوم سال مبلغ 41580 ریال محقق گردیده و برای سه ماهه چهارم نیز 43000 ریال پیش بینی شده است.

ج-پیش بینی افزایش 60 هزار تنی مقدار کل فروش نسبت به پیش بینی قبلی.

د-افزایش هزینه های توزیع و فروش بدلیل افزایش مقدار محصولات صادراتی .

ه- کاهش هزینه های مالی دلیل مدیریت صحیح منابع.

و – کاهش مالیات عملکرد بدلیل استفاده از معافیت های صادراتی بدلیل افزایش مقدار صادرات بشرح بند الف.

عناوین برگزیده