تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۱۰۴۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سنگ‌آهن و زغال‌سنگ کرمان را مجانی می‌برند / شرکت ذوب‌آهن قیمت قانونی که حق کارگران است را رعایت نمی‌کند

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکل ما در حوزه معادن کرمان این است که سنگ‌آهن و زغال‌سنگ این استان را مجانی و با قیمت‌های غیرکارشناسی برای فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان می‌برند و درخواست رسیدگی به این موضوع داریم.
سنگ‌آهن و زغال‌سنگ کرمان را مجانی می‌برند / شرکت ذوب‌آهن قیمت قانونی که حق کارگران است را رعایت نمی‌کند

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا پورابراهیمی ظهر دیروز 12 بهمن 1396 در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: با مصوبه مجلس یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی را مصوب کردیم که برای امر اشتغال اختصاص یابد، اما تاخیر چند ماهه فرصت را از کشور گرفته است.

وی ابراز داشت: تا اول بهمن ماه هیچ مبلغی در این زمینه اختصاص داده نشد و زمانی هم باقی نمانده، 6 ماه دولت فرصت را از دست داد و جای گلایه دارد.

پورابراهیمی عنوان کرد: درخواست ما این است که با برنامه‌ریزی درست در این زمینه تصمیم‌گیری شود، ما معضل عمده‌ای در بحث اشتغال داریم و هیچ مشکلی بالاتر از اشتغال جوانان کرمان نداریم.   

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: اگر معادن غیرفعال شهرستان راور را فعال کنیم، هیچ جوان بیکاری را در این شهرستان نخواهیم داشت و با کمترین میزان سرمایه‌گذاری در معادن غیرفعال، می‌توان اشتغال در این منطقه را چند برابر کرد.

پورابراهیمی افزود: زمانی 10 هزار نفر در شرکت زغال‌سنگ کرمان و شرکت‌های تابعه آن کار می‌کردند، اما الان معادن ما متروکه شدند و یکی از دلایل آن در حوزه قیمت‌گذاری است که شرکت‌های خریدار ضابطه را عمل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: با اینکه معاون اول رئیس جمهور، قیمت زغال را افزایش داد و جلسات متعددی در این زمینه برگزار کردیم، شرکت ذوب‌آهن زیر بار نمی‌رود که قیمت قانونی که حق کارگران زغال‌سنگ است را رعایت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار بزرگ است و موضوعات متعددی را در بر می‌گیرد، ذوب آهن اصفهان را چه کسی باید سر خط بیاورد که قرار نباشد هر ماه تماس بگیریم که پول کارگران را بدهند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که برای یک بار این موضوع را جمع‌بندی کنید، قیمت‌گذاری در خریدار معادن باید رعایت شود.

وی گفت: مشکل ما در حوزه معادن کرمان این است که سنگ‌آهن و زغال‌سنگ این استان را مجانی و با قیمت‌های غیرکارشناسی برای فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان می‌برند و درخواست رسیدگی به این موضوع داریم.

پورابراهیمی ابراز داشت: اگر این مسئله درست شود، شرکت زغال‌سنگ می‌تواند قطب ایجاد اشتعال باشد و سرفصل تحولی ایجاد کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی صندوق بازنشستگی فولاد را ثروتمندترین صندوق بازنشستگی کشور از نظر مالیات و منابع دانست و خواستار رفع هر چه سریعتر مشکل کارگران این حوزه شد.

وی انجام بیمه قالیبافان را مورد تأکید قرار داد و گفت: طی سه سال اخیر صنعت فرش راور به همت ستاد عتبات عالیات کشور باز گردانده شده و امروز تعدادی از هنرمندان در این حوزه مشغول به کار هستند.

پورابراهیمی اظهار داشت: در بحث بیمه قالیبافان 800 نفر در نوبت هستند و در حالی که قبلا توافق شده بود که حداقل 5 هزار نفر برای استان کرمان بیمه قالیبافان باشد، اما تاکنون عملیاتی نشده است.

عناوین برگزیده