تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۰۴۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط شرکت سرمایه گذاری بررسی شد:

پیش بینی هیجان فروش دسته جمعی سهام تا اواسط هفته + ادامه روند صعودی

می متالز - روند معاملات امروز بازار سهام، پیش بینی هیجان فروش دسته جمعی سهام ارزنده و غیر ارزنده تا اواسط هفته و ادامه روند صعودی تا پایان سال توسط شرکت سرمایه گذاری بررسی شد.
پیش بینی هیجان فروش دسته جمعی سهام تا اواسط هفته + ادامه روند صعودی

به گزارش می متالز،  شرکت سرمایه گذاری ابن سینا مدبر(اماکو) درخصوص روند اولین روز کاری این هفته معاملات بازار سهام اعلام کرد: امروز بازار رنگ و بوی دیگری داشت، صف های خرید ابتدای ساعت معاملات یکی یکی به صف فروش تبدیل شد و نمادهای بانکی و پالایشی که در روزهای گذشته گل سر سبد بودند، صف فروش نسبتا سنگینی داشتند.

اصلاح سراسری امروز یقه سهام بزرگ و کوچک بازار را گرفت . سهام کوچک بازار که از روزهای گذشته اصلاح را شروع کرده بودند همراه با بزرگان بازار در صف فروش قرار گرفتند تا بازاری یک دست قرمز را شاهد باشیم. در نهایت شاخص کل با ریزشی 34 هزار واحدی کانال یک میلیونی را از دست داد و به 982 هزار و 757 واحد رسید.

ارزش معاملات نیز مانند روزهای گذشته نبود و در بورس 5 هزار میلیارد و در فرابورس 2.5 هزار میلیارد تومان معامله شد. به نظر انتظار برای تداوم اصلاح، انگیزه خرید را در اولین روز اصلاح جدی شاخص کم کرده بود. هیجان فروش دسته جمعی نمادهای ارزنده و غیر ارزنده در بازار به چشم می خورد که به نظر تا اواسط هفته ادامه دارد.

در روزهای گذشته بازگشایی نماد "خساپا" و انگیزه رفتن در صف خرید سهم سبب بخشی از ریزش ها در بازار عنوان می شد. امروز این نماد در حالی با شرایط ویژه امروز با حداکثر سفارش 100 هزار تایی روبرو بود که در پایان با قیمت 139.6 تومان نهایی شد. سایپا که بعد از ثبت افزایش سرمایه در 22 اردیبهشت ماه با 103 درصد افزایش قیمت روی تابلوی معاملات برگشته بود در دو روز کاری با 5 درصد مثبت صف خرید داشت اما امروز با وجود سفارش‌های خرید بالای 3 میلیارد سهم با فهرستی از فروشندگان نیز مواجه شد.

امروز نماد "خودرو" با شرایط مشابه سایپا بازگشایی شد و با وجود محدودیت در ارسال سفارش با صف بیش از 4 میلیاردی و افزایش 100 درصدی قیمت در 117.4 تومان بازگشایی شد.

بررسی چند رویداد

مدیرعامل بورس تهران از برنامه افزایش دو ساعته زمان معاملات بعد از ارتقای زیرساخت‌های فنی و ورود بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان طی دو ماه اولی سال خبر داد.

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس گفت: بورس رکنی از اقتصاد است و افزایش شاخص‌ها متأثر از سهم‌ های بزرگ بازار است. امروزه مردم ظرفیت بازار سرمایه را به خوبی شناسایی کردند و این باعث شده تا ورود نقدینگی به بازار سرمایه بیشتر شود.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال و تولید روزانه بیش از دو هزار دستگاه از محصولات، قیمت‌های بازار در چند روز اخیر کاهش چشمگیری یافته و با ادامه تولید و عرضه این روند همچنان تداوم خواهد یافت.

عدم ابلاغ فهرست جدید قیمت مصوب خودروها که قرار بود هفته گذشته اعلام شود باعث شد تا خرید و فروش خودرو متوقف شود و همه برای خرید منتظر فهرست جدید قیمت ها باشند. آنطور که شنیده شده این فهرست احتمالاً امروز به شرکت های خودروساز ابلاغ می شود.

شرکت آلمانی کیوروک (CureVac) اعلام کرد: آزمایش واکسن کاندیدای مقابله با ویروس کرونا که حاوی دوز کمی از این ویروس است روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده و واکنش سیستم ایمنی بدن حیوانات را به همراه داشته است.

طبق آمار شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌های کپلر، متوسط صادرات نفت ایران در ماه آوریل ۷۰ هزار بشکه در روز بود. این کشور در ماه مارس ۲۸۷ هزار بشکه در روز صادر می‌کرد. در عین حال برآورد میزان صادرات نفت ایران آسان نیست و ممکن است رقم واقعی صادرات نفت ایران حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

در بازارهای جهانی نفت سبک آمریکا با رشدی نزدیک به 8 درصدی به حوالی 30 دلار رسید و نفت برنت نیز 32.84 دلار داد وستد شد. در بازار فلزات پایه نیز پالادیوم و پلاتین رشد قابل توجهی داشتند اما مس، آلومینیوم و روی تا یک درصد کاهش داشتند.

در بازارهای رقیب، سکه رشد محسوسی داشته و به 7 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. انس طلا نیز در قله 90 ماهه قرار گرفت و به 1745 دلار رسید. در طول هفته جاری رشد بالغ بر 2.4 درصدی طلا به‌ دلیل افزایش تنش‌های تجاری، خرید مجدد طلای فیزیکی از سوی روسیه و ریزش بازارهای سهام رخ داد تا رکورد ۹۰ ماهه فلز گرانبها به ثبت برسد.

اما برای ادامه بازار باید به این نکته توجه داشت که در بازارهای رقیب جایی برای ورود نقدینگی وجود ندارد. به نظر به زودی صف های فروش جمع آوری خواهد شد. هنوز تغییر روندی در بازار دیده نمی شود و اصلاح فعلی لازمه ادامه رشد بازار است. همچنان معتقدیم بازار تا پایان سال صعودی خواهد بود.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده