تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۱۰۴۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روحانی اعلام کرد

اتفاق نظر دولت و رهبر بر خروج نیروهای مسلح از اقتصاد

می متالز - رئیس جمهور اظهار کرد: در دیداری که اخیرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته ام تاکید شده که نیروهای مسلح نیز باید کارهای اقتصادی را به اهل آن واگذار کنند و یک اتفاق نظر دراین زمینه وجود دارد.
اتفاق نظر دولت و رهبر بر خروج نیروهای مسلح از اقتصاد

به گزارش می متالز، حسن روحانی روز جمعه در نشست خبری پایان سفر 2روزه خود در استان کرمان افزود: برای مردم کشور امیدوار و خوشحال کننده است بدانند با تلاش مردم کارآفرین کرمان دیروز و دیشب بیش از 10 هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پرورژه در گل گهر افتتاح شد.

بنیاد مسکن برای تحویل منازل مسکونی مناطق زلزله زده در تیر ماه قول داد

رئیس جمهوری گفت : با توجه به حمایت دولت ،از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان پیمانکار پروژه قول گرفته ایم که ساخت و تحویل منازل مسکونی مناطق زلزله زده استان کرمان خرداد و تیرماه نهایی شود

روحانی ادامه داد: در سایر مناطقی که وزیران سفر کرده بودند نیز بیش از 900 مگاوات برق در استان کرمان افزوده شد و استان کرمان از این پس صادر کننده برق خواهد بود.

وی اضافه کرد: در زمینه آب و کشاورزی بیش از یکهزار و 700 طرح در بخش های مختلف کشاورزی افتتاح شد و این بیانگر تلاش و همت مردم استان است.

رئیس جمهوری گفت: طرح های بسیار مهمی هم عملیات اجرایی آنها آغاز و در مورد برخی طرح ها نیز به منظور ساماندهی بحث شد.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی راه آهن استان کرمان آغاز شد و قرار است تا پایان دولت تدبیر و امید این طرح بسیار مهم و ارزشمند اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهوری گفت: انتقال آب از جنوب به کرمان در سالهای آتی انجام می گیرد که امیدواریم آب به سیرجان و سد صفارود برسد و موجب تحول در صنعت استان و پاسداری از ذخایر آبی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مصاف بخش های دولتی، خصوصی و خصولتی همیشگی است و باید از آنچه در اختیار بخش های دولتی و خصولتی است، بکاهیم.

وزیر ارشاد درحال پیگیری مشکل تامین کاغذ برای رسانه هاست

وی درباره مشکلات تامین کاغذ برای رسانه ها نیز گفت: موضوع کاغذ اخیرا دردولت بحث شد و وزیر ارشاد در حال پیگیری است.

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: استان کرمان حرکت بسیار خوبی داشته و تحرک استان بسیار مطلوب بوده است و مدیریت این استان معتقد است که در سال آینده نیز ظرفیت افتتاح 10 هزار میلیارد تومان پروژه در این استان وجود دارد.

روحانی گفت: مشکلاتی در تامین مالی و گردش مالی وجود دارد و تمرکز برخی از این مسائل در مرکز کشور است که در این زمینه شفاف سازی بسیار مهم است.

خزانه همه تخصیص های خود را برای اطلاع مردم انتشار می دهد

وی افزود: دستور داده ام که خرانه هر چه به هر کجا تخصیص می دهد انتشار دهند تا مردم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: اصل جنب و جوشی که پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس ایجاد شد برای ما بسیار خوشحال کننده است زیرا پول مربوط به خزانه در حقیقت مربوط به مردم است ومردم باید بدانند این پول از کجا آمده و در کجا هزینه می شود.

وی ادامه داد:معتقدیم باید جلوی فساد و رانت را گرفته و مردم را در اجری طرح ها مشارکت بیشتری داد.

وی در ادامه پیرامون ریزگردها هم گفت: توفان های سیستان و بلوچستان در برخی اوقات استان کرمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و راه حل آن تثبیت شن های روان است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر می شد جازموریان احیا می شد خیلی عالی بود، گفت: تاکید می کنیم که در سال آینده در حوزه مالچ پاشی توجه ویژه ای شود و اعتبارات بیشتری واگذار شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی برنامه های عملیاتی و واقعی برای افزایش اختیارات استانداران و کاهش بروکراسی گفت: همه ما باید به اصلاح امور کشور امیدوار باشیم و دست به دست هم دهیم تا کشور را بسازیم.

روحانی گفت: در دولت قبل 400 مورد از مواردی که نیاز به مجوز داشت را حذف کرده ایم اما معتقدیم بروکراسی پر پیچ وخمی داریم که باید برای رفع آن اقدام شود.

استان کرمان پایلوت برای تفویض اختیارات از پایتخت به مراکز استانها می شود

وی گفت: در استان کرمان به صورت پایلوت نسبت به واگذاری و تفویض اختیارات اقدام می کنیم و در این رابطه اصل کاهش بروکراسی اداری و اختیارات از پایتخت به مرکز استانها ضروری است و باید دنبال شود.

روحانی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه وضعیت استان کرمان به طور نسبی و با توجه به تلاش مردم و بخش‌های دولتی و خصوصی بسیار امیدوارکننده است، تصریح کرد: اینکه در یک روز بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در کرمان افتتاح شود و عملیات اجرایی همین میزان پروژه نیز در همین روز آغاز شود، بسیار افتخارآمیز بوده و نشان می‌دهد، استان کرمان زنده و خستگی‌ناپذیر است و مردم

تلاشگری دارد.

منابع دولت به تنهایی برای دستیابی به پیشرفت مطلوب کافی نیست

روحانی خاطر نشان کرد: البته چنانکه تأکید کردم منابع و امکانات دولت به تنهایی برای دستیابی به پیشرفت مطلوب کافی نیست و همه چه ایرانیان داخل کشور و چه ایرانیان خارج از کشور ، چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی باید از همه توان کشور و از همه منابع قابل استفاده جهانی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم و نباید صرفاً به منابع داخلی کشور اکتفا کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر همه منابع کشور را بسیج کنیم، حتی برای پروژه‌های آماده اجرای بخش نفت، گاز و پتروشیمی کشور که بالغ بر 200 میلیارد دلار است ، کافی نیست و لذا باید از منابع صندوق‌ها و بانک‌های بین‌المللی و همه امکانات دیگری که در جهان وجود دارد بویژه از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه 'نمی‌شود با بروکراسی سنگین و پیچیده به روند مطلوب پیشرفت دست یافت'، اظهارداشت: در دنیای امروز باید از همه ظرفیت‌های ارتباطات و فناوری‌های نوین استفاده کنیم تا به بالاترین سطح ممکن از ارتباط با دنیا دست یابیم چرا که ما نیز در منطقه و دنیا رقبای زیادی برای جذب سرمایه داریم.

نمی‌توانیم خودمان را از فناوری‌های روز محروم کنیم

رئیس جمهور افزود: نمی‌شود و نمی‌توانیم خودمان را از فناوری‌های روز محروم کنیم و در دنیای ارتباطات عقب بمانیم. آرزوی اصلی امام راحل، مقام معظم رهبری، مسئولین کشور و مردم ما پیشرفت ایران است و عزت کشور نیز در سایه پیشرفت و دستیابی به خودکفایی بیشتر است. در سال‌های گذشته از آنجا که نیاز به واردات گاز از یکی از کشورهای همسایه داشتیم به محض سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز، مسئولین این کشور با آنکه با ما دوستی هم داشتند، گاز را قطع می‌کردند تا قیمت را بالا ببرند، اما حالا که توانستیم تولید گاز و شبکه انتقال آن را توسعه دهیم، دیگر آن مسایل گذشته تکرار نمی‌شود.

رئیس جمهور گفت: یکی دیگر از مسایلی که در جلسه مطرح شد، موضوع بافت‌های فرسوده است. باید بافت‌های فرسوده بازسازی شوند و مردم از خانه‌های نو و مقاوم بهره‌مند شوند تا علاوه بر مزایای دیگر این خانه‌ها، در برابر زلزله نیز ایمنی بیشتری داشته باشند. دولت در راستای بازسازی بافت‌های فرسوده اقداماتی را آغاز خواهد کرد که جزئیات آن به زودی اعلام می شود.

روحانی اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها آن است که اگر دولت یا نهادهای دیگر مثل شهرداری‌ها، ‌زمینی در اختیار دارند، آن را به توسعه‌گرها واگذار کنند تا دو برابر نیاز مناطق فرسوده هدف در آنها مسکن ساخته شود و بعد با واگذاری منزل مسکونی فرسوده و زمین آن بجای پول افراد بتوانند این خانه‌های ساخته شده را رایگان در اختیار بگیرند.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای خانه اولی‌ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد که بدون ودیعه اولیه به آنها پرداخت می‌شود تا بتوانند از این خانه‌ها خریداری کنند. با این اقدام با یک تیر چند هدف زده خواهد شد یکی اینکه مشکل بافت فرسوده حل خواهد شد، دوم اینکه خیلی از کسانی که تا به حال خانه نداشته‌اند و خانه اولی خواهند بود، صاحب خانه خواهند شد و دیگر اینکه خانه‌های جدید براساس تکنولوژی جدید ساخته خواهند شد تا هم مقاوم‌تر باشند و هم به اصلاح الگوی مصرف انرژی کمک کنند.

عناوین برگزیده