تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۰۴۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بافق مطرح کرد:

افزایش سرمایه بانک‌ها و ایجاد کفایت سرمایه راهکارهایی برای ارایه تسهیلات بهتر به واحدهای تولیدی در بودجه 97

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بودجه 97 پیش بینی شده است تا با افزایش سرمایه بانک‌ها و ایجاد کفایت سرمایه شرایط بهتری برای ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی در اختیار بانک‌ها قرار بگیرد که امیدواریم مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
افزایش سرمایه بانک‌ها و ایجاد کفایت سرمایه راهکارهایی برای ارایه تسهیلات بهتر به واحدهای تولیدی در بودجه 97

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری پس از افتتاح گندله سازی مجتمع فلات مرکزی بافق در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: این واحد صنایع معدنی یکی از واحدهایی است که امروز به وسیله فعالان اقتصادی و صنعتگران کشور در استان یزد با ظرفیت 400 هزار تن به بهره‌‍برداری می رسد.

وی با بیان اینکه اقبال به سرمایه گذاری در کشور روندی روبه افزایش دارد، تصریح کرد: در ده ماهه امسال 22 درصد افزایش تقاضای جواز تاسیس واحدهای صنعتی و معدنی نسبت به مدت مشابه پارسال بود و نشانگر این است که بخش خصوصی علیرغم همه مشکلات همچنان علاقمند به سرمایه گذاری بیشتر در عرصه واحدهای تولیدی است که باعث افتخار ما خواهد بود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یکی از مهمترین مشکلات آنها است، ادامه داد: تأمین سرمایه ثابت برای توسعه واحدهایی که در حال توسعه هستند نیز مهم است. از سوی دیگر موضوع نرخ سود تسهیلات اعطایی نیز در بودجه 97 مورد اشاره قرار گرفته و پیش بینی شده است تا با افزایش سرمایه بانک‌ها و ایجاد کفایت سرمایه شرایط بهتری برای ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی در اختیار بانک‌ها قرار بگیرد.
وزیر صنعـت، معدن و تجارت گفت: در بودجه 97 پیش بینی شده تا منابعی برای پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیات اعطایی به واحدهای تولیدی به خصوص صادرات گرا تعلق بگیرد که امیدواریم مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده