تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۱۶
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۱۰۵۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
به همت مرکز تحقیقات آلومینیوم صورت می‌گیرد؛

بررسی روش‌های توسعه صنعت آلومینیوم و چالش‌های زیست‌محیطی در کشور

می متالز - از سوی مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران کنفرانسی با هدف توسعه و رشد صنعت آلومینیوم با رویکردهای زیست‌محیطی و فناوری در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.
بررسی روش‌های توسعه صنعت آلومینیوم و چالش‌های زیست‌محیطی در کشور

به گزارش می متالز، انرژی ارزان‌قیمت و موقعیت منحصربه‌فرد در خلیج‌فارس طی دهه گذشته، ایران را به مکانی مناسب برای تولید آلومینیوم اولیه تبدیل کرده است. از این رو نه ‌تنها محصولات صنایع بالادستی ایران نرخ رشد صنعت آلومینیوم را در این کشور روشن می‌کنند، بلکه صنایع پایین‌دستی آلومینیوم نیز، نقش بسزایی را در این رشد ایفا می‌کنند.

بر اساس آمارها، ایران بیستمین کشور تولیدکننده بزرگ آلومینیوم در جهان است، ولی به آلومینیوم بیشتری جهت تأمین تقاضای این فلز که با نرخ ۱۰ درصدی رو ‌به رشد است، نیاز دارد. در سال ۲۰۱۲، ایران ۳۳۸ هزار تن آلومینیوم تولید کرده است و تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۵ این رقم را به ۱٫۵ میلیون تن افزایش دهد.

به منظور برطرف‌ کردن این نیاز، کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ۲۰۱۸ (IIAC 2018) توسط مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران (IARC) و ایمیدرو (IMIDRO)، در روزهای 4 تا 6 اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این کنفرانس، تمرکز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومینیوم ایران و سراسر جهان است.

این رویداد سکویی برای مهندسین و متخصصین از سازمان‌های آکادمیک و صنعتی جهت تکامل یک رویکرد جمعی در راستای دستیابی به نیازهای امروزی و آینده صنعت آلومینیوم محسوب می‌شود.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی گسترده در صنعت آلومینیوم ایران، پیشرفت‌های آتی در تولید آلومینیوم و کاربردهای آن، تکنولوژی احیای آلومینیوم، ریخته‌گری و انجماد، خواص مکانیکی و شکل‌دهی، بازیابی و محیط زیست، متالورژی پودر، نانوتکنولوژی، جوشکاری و اتصال، مواد کامپوزیتی، مواد دیرگداز، خوردگی و مهندسی سطح و مدیریت مصرف انرژی در صنایع آلومینیوم از جمله موضوعاتی است که در این کنفرانس بحث و تبادل خواهد شد.

برگزاری نمایشگاهی از آخرین فناوری‌های حوزه آلومینیوم و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های جنبی این کنفرانس است.

عناوین برگزیده