تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۰۵۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با مشارکت دولت و بخش خصوصی؛

تفاهمنامه فعال سازی و توسعه معادن کوچک و متوسط امروز امضا می شود

می متالز - ایمیدرو، خانه معدن، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت های معدنی میدکو و گلگهر به منظور احیای حدود 500 معدن کوچک و متوسط 2 یادداشت تفاهم امروز امضا می کنند.
تفاهمنامه فعال سازی و توسعه معادن کوچک و متوسط امروز امضا می شود

به گزارش می متالز، این دو تفاهمنامه با هدف احیای معادن متروکه و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم 425 هزار نفر به امضا می رسد.
طبق اعلام مسئولان ذیربط یکی از تفاهمنامه ها بین خانه معدن، ایمیدرو، میدکو و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا خواهد رسید که نوع مشارکت میدکو در آن ورود در حوزه معادن غیر آهنی است.
همچنین خانه معدن، ایمیدرو، گلگهر و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهمنامه دیگری را منعقد خواهند کرد که شرکت گلگهر نیز با هدف تامین مواد اولیه فولادی خود به این طرح ورود خواهد کرد.
فعالسازی معادن کوچک و توسعه اشتغال و بهره وری، تجمیع دپوهای موجود و برندسازی محصولات با لحاظ نمودن استانداردهای کنترل کیفی با هدف تامین منابع مالی پایدار معادن، ارتقاء سطح دانش معدنکاری کشور با افزایش آموزش و توسعه میزان تولید در معادن نیمه فعال با تامین بازار مطمئن محصول از جمله اهداف کلان طرح احیای معادن کوچک و متوسط اعلام شده است.
بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد معادن کشور که دارای مجوز بهره برداری است بالغ بر 9950 مورد است.
از این تعداد در حال حاضر بالغ بر 4000 مورد جز معادن غیر فعال در تمامی گروه ها بوده و مشتمل بر 9 درصد معادن فلزی ، 21 درصد معادن سنگ تزئینی ، 51 درصد معادن مصالح ساختمانی و 15 درصد سایر معادن از جمله نسوزها و غیره بوده که به دلایل یاد شده در فوق غیر فعال است.
ایمیدرو در راستای وظائف ذاتی و تخصصی خود در جهت تامین مواد اولیه صنایع معدنی، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مستعد معدنی که عموماً مناطق محروم و دور افتاده کشور قرار دارد؛ علاوه بر بهره برداری از ظرفیت های موجود خود و تعریف محدوه های اکتشافی جدید در نظر دارد معادن شامل این طرح را با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال کند.
تفاهمنامه های مذکور یکی دیگر از نمونه های مشارکت بخش خصوصی و دولت در حوزه معدن و صنایع معدنی محسوب می شود که امروز دوشنبه 16 بهمن در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا می رسد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده