تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۵۰
بازدید: ۴۹۸
کد خبر: ۱۰۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

30 میلیارد ریال از معوقات کارگران هپکو پرداخت شد / حمایت دولت از چرخه اقتصاد صنعتی

می متالز - استاندار مرکزی گفت: 30 میلیارد ریال از معوقات کارگران شرکت هپکو اراک شامگاه دوشنبه از طریق درگاه بانک تجارت پرداخت شد.
30 میلیارد ریال از معوقات کارگران هپکو پرداخت شد / حمایت دولت از چرخه اقتصاد صنعتی

به گزارش می متالز، سیدعلی آقازاده روز سه شنبه 17 بهمن 1396 افزود: تلاش می شود تا پایان بهمن ماه امسال بخش دیگری از مطالبات کارگری این واحد صنعتی پرداخت شود و در اسفند ماه نیز پرداخت یک ماه دیگر از حقوق معوق کارگران این واحد در دستور کار است. 
وی توضیح داد: مجموعه مدیریتی استان با تمام ظرفیت درصدد حل مشکلات شرکت هپکو و بازگرداندن این واحد صنعتی مادر تخصصی به چرخه تولید است و در این راستا رایزنی های مختلف با مجموعه دولت، سازمان خصوصی سازی و وزرای اقتصادی و مجلس انجام شده است. 
استاندار مرکزی تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی موظف به اجرای تعهدات خود است و در این راستا لازم است که با جدیت بیشتری سامان وضعیت هپکو و حمایت از جریان تولید، اقدامات مجدانه ای در دستور کار قرار گیرد. 
استاندار مرکزی سیاست تیم مدیریتی دولت را حمایت از جریان توسعه اقتصادی در استان دانست و گفت: تغییر کادر مدیریتی شرکت هپکو اراک قطعی است. 
آقازاده افزود: یکی از مسایل مهم در ساماندهی مشکلات هپکو بدهی های بانکی است که با پیگیری مدیریت ارشد استان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان خصوصی سازی و برگزاری نشست های مختلف با مدیران بانک ها در تهران نتایج امیدوارکننده حاصل شده است. 
وی بیان کرد: مجمع عمومی واحد تولیدی هپکو اراک 23 بهمن ماه در صورت نبود تنگنای حقوقی و قانونی برگزار می شود و هیات مدیره جدید نیز شکل می گیرد. 
استاندار مرکزی تصریح کرد: از نقد منصفانه و انتقاد سازنده استقبال می شود اما هرگونه بی قانونی مردود است و در این راستا برای رفع چالش های پیش روی جامعه کارگری استان مرکزی به ویژه هپکو از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد. 
شرکت مهندسی و تولید ماشین آلات راهسازی، معدنی و کشاورزی هپکو اراک در سال 1386 فعالیت رسمی و جدی خود را به عنوان بزرگترین شرکت اقماری شرکت تولید تجهیزات سنگین - هپکو با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه مهندسی و تولیدی آغاز کرد. 
رویکرد این شرکت تولید ماشین آلات راهسازی و مشارکت فعال در انجام طرح های بزرگ کشور در زمینه های نیروگاهی، نفت و گاز و صنایع بزرگ است. 
این شرکت بهمن ماه سال گذشته به سهامدار جدید واگذار شد و وی نیز از اردیبهشت امسال فعالیت خود را به طور رسمی در شرکت آغاز کرد. 

عناوین برگزیده