تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۴۳
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۱۰۷۶۳
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صنعت:

رتبه دوم تولید گچ دنیا و نخست تالک کشور متعلق به لرستان است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وجود معادن سنگ تزیینی، آهک، تالک و قیر طبیعی در نقشه راه علوم زمین و معدن را از مزیت های لرستان دانست و گفت که این استان رتبه دوم تولید گچ دنیا و نخست تالک در کشور را دارد.
رتبه دوم تولید گچ دنیا و نخست تالک کشور متعلق به لرستان است

به گزارش می متالز، راضیه لک روز چهارشنبه 18 بهمن 1396 در آیین بهره برداری از کارخانه گچ تابان پلدختر افزود: وجود معادن مختلف در لرستان می تواند محور توسعه در این استان باشد. 
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به استان های با نرخ بیکاری بالا گفت: گچ لرستان به صورت غیر فرآوری صادر می شود حال آنکه با فرآوری نهایی می تواند اشتغال فراوانی در این استان ایجاد کند. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با وجود 11 درصد نرخ بیکاری در کشور این رقم در استان لرستان 13.3 درصد است که کاهش این نرخ بالا همت و تلاش دوچندان مسئولان را می طلبد. 
وی اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر تن گچ صادراتی 12 هزار دلار است که چنانچه این ماده به صورت فرآوری شده صادر شود 500 برابر ارزش افزوده یعنی 6 دلار قیمت پیدا می کند. 
لک افزود: در حالی که در سراسر کشور مشکل کم آبی وجود دارد اما استان لرستان از منابع آبی و معدنی غنی برخوردار است که این یک فرصت و مزیت ویژه برای استان محسوب می شود. 
وی با بیان اینکه هر کارگاهی هرچند کوچک فرصتی برای اشتغالزایی است، گفت: لازم است برای افزایش اشتغالزایی و ارزش افزوده فرآوری را کامل کنیم. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد: در سفرهای بعدی به شهرستان پلدختر شاهد ایجاد واحدهای فرآوری گچ باشیم. 
گام نخست کارخانه تابان گچ پلدختر در هفتمین روز از بزرگداشت دهه فجر با حضور راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد. 
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است . 

عناوین برگزیده