تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۰۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اکبریان:

شریعتمداری مخالف عوارض صادرات سنگ آهن است

می متالز - وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن موضوعی است که در آخرین روزهای وزارت محمدرضا نعمت زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت مطرح و به شورای عالی اقتصاد رفت اما رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در این باره می‌گوید: هنوز این موضوع در شورای عالی اقتصاد بررسی نشده است.
شریعتمداری مخالف عوارض صادرات سنگ آهن است

به گزارش می متالز، مهرداد اکبریان درباره موضوع وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت گذشته یعنی 25 مرداد سال جاری و در آخرین‌ روزهای حضور آقای نعمت زاده در وزارتخانه فهرستی با 10 بند به شورای عالی اقتصاد فرستاد که وضع عوارض بر صادرات سنگ‌آهن نیز در میان این 10 بند بود. البته هنوز این موضوع در شورای عالی اقتصاد بررسی نشده و حتی در کمیته کارشناسی مطرح نشده است. مشخص نیست که این موضوع چه سرنوشتی دارد.

به گفته وی، این موضوع یک بار از وزارتخانه به شورای عالی اقتصاد رفته است اما هیچ تصمیمی برای آن گرفته نشده و به نوعی بایکوت مانده است.

وی ادامه داد: در این باره با آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت صحبت کردیم تا این موضوع یک بار دیگر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. یکی از بخش‌هایی که می‌توان این موضوع را مطرح کرد، ستاد زنجیره فولاد است.

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهش کردیم تا این موضوع دوباره مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت رد وزارتخانه فعلی این بحث از شورای عالی اقتصاد بازگردد. در واقع توپ بررسی در حال حاضر در زمین وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

اکبریان در پاسخ به این سوال که آیا وزیر صنعت، معدن و تجارت خود با این موضوع موافق است، بیان کرد: بنده نمی‌توانم به جای ایشان نظر بدهم اما برداشت من بر این است که آقای وزیر با موضوع وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن مخالف است.

وی تصریح کرد: این موضوع در جلسه آینده ستاد زنجیره فولاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته هنوز تاریخ برگزاری این جلسه مشخص نشده است.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی

عناوین برگزیده