تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۵۲۶
کد خبر: ۱۰۸۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بیش از 950 معدنچی طلا در زیر زمین گرفتار شدند

می متالز - پس از قطع برق در یک فوریه در معدن طلای بئاتریکس (Beatrix) آفریقای جنوبی صدها معدنچی در زیرزمین گرفتار شدند.
بیش از 950 معدنچی طلا در زیر زمین گرفتار شدند

به گزارش می متالز، معدنکاران می‌گویند، بیش از 950 معدنچی پس از قطع برق در زیرزمین محبوس شده اند و گزارش شده معدنچیان در معرض خطر مستقیم نیستند. این شرکت معدنی اعلام کرده که قطع برق گسترده ناشی از طوفان بوده و سبب شده آسانسورهای معدن طلای بئاتریکس از کار بیافتند و امکان انتقال معدنچیان از بین رفت.

این شرکت تاکید کرده در پی این حادثه حدود 950 معدنچی طلا در روز پنج شنبه و پس از قطع برق در آفریقای جنوبی زیرزمینی گرفتار شدند، اما کارگران در معرض خطر مستقیم نیستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی این شرکت گفت: هنوز کارگران در زیرزمین محبوسند و اما منطقه محصور امن است و در آن تهویه صورت می گیرد. حال تمام معدنکاران خوب است و به دنبال وصل برق و انتقال آنها از زیرزمین هستیم.

سخنگوی این شرکت می گوید، عمق جایی که معدنچیان در آن گرفتارند مشخص نیست اما این معدن دارای 23 سطح و عمق نهایی هزار متر است.

این مقام آگاه گفته در ساعات اولیه حادثه 272 معدنچی نجات یافتند اما 955 نفر حبس هستند اما معتقدیم محبوس شدگان صدمه ای ندیده اند درحالی که پیش بینی می شود نجات آنها طول بکشد چون ژنراتور به اندازه کافی قوی نیست که کیج و آسانسور معدن را بکشد.

در آگوست سال گذشته هم 5 معدنچی دیگر در یکی دیگر از معادن ژوهانسبورگ فوت کرده بودند.

آفریقای جنوبی دارای ذخایر معدنی و معادن طلای غنی در سطح جهانی است.

گفتنی است، طلا در بسیاری از دهه ها مهم ترین منبع اقتصادی آفریقای جنوبی بوده اما به دلیل کاهش ذخایر تولید آن کاهش یافته است.

عناوین برگزیده