تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۰۹۰۲۵
سرویس خبر : انرژی

ایجاد توازن بین منافع ایران و اوپک با دیپلماسی کاظم‌پور

می متالز - وزیر نفت در ابتدای نشست ١٧٩ وزیران نفت و انرژی اوپک در بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد حسین کاظم‌پور اردبیلی،‌ گفت: کاظم‌پور مدافع حقیقی منافع کشورش بود و همزمان می‌توانست توازن بین این منافع را با مصلحت جمعی کشورهای اوپک برقرار کند. به همین دلیل است که او در تمام سمت‌های بین‌المللی خود برقرارکننده اجماع بود.
ایجاد توازن بین منافع ایران و اوپک با دیپلماسی کاظم‌پور

به گزارش می متالز، بیژن زنگنه، امروز (شنبه) با اشاره به اینکه مراتب تشکر خود را برای تسلیت‌های عمومی و خصوصی که پس از درگذشت ناگهانی حسین کاظم‌پور اردبیلی برای من و خانواده ایشان فرستادید اعلام می‌کنم، ادامه داد: کاظم‌پور برای ما و تمام خانواده اوپک، مرد صداقت و بینش بود. عدالت و علاقه جمعی نسبت به همه در او درونی شده بود. او تمام عمرش را صرف خدمت صادقانه و هوشمندانه به کشورش و اشاعه اهداف اوپک کرد.

وی افزود:‌ به‌عنوان دوست و همکار، هنوز نمی‌توانم باور کنم که او در این نشست وزارتی اوپک در بین ما نیست. باور دارم که درگذشت او فقدان بزرگی برای ما در ایران و همچنین اوپک و مجموع صنعت نفت است. در واقع کاظم‌پور، بیش از یک همکار و دوست بود. واقعا احساس می‌کنم که من عضوی از خانواده‌ام را و ایران پسر واقعی‌اش را از دست داده است.

زنگنه تاکید کرد: کاظم‌پور در سمت‌های بسیاری به کشورش خدمت کرد که از آن جمله می‌توان به وزارت بازرگانی، معاونت وزیر امور خارجه و معاونت بین‌الملل وزارت نفت و نمایندگی ایران در هیات عامل اوپک به مدتی طولانی اشاره کرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه کاظم‌پور مدافع حقیقی منافع کشورش بود، ‌گفت: همزمان می‌توانست توازن بین این منافع را با مصلحت جمعی کشورهای اوپک برقرار کند. به همین دلیل است که او در تمام سمت‌های بین‌المللی خود برقرارکننده اجماع بود.

وی در پایان افزود: امیدوارم که خداوند روح او را غریق رحمت کند و تحمل این فقدان را برای خانواده‌اش تسهیل کند.

عناوین برگزیده