تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۱۰۵۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معاون رئیس جمهوری از کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس بازدید کرد

می متالز - محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری از کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس بازدید و این کارخانه افتتاح کرد.
معاون رئیس جمهوری از کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس بازدید کرد

به گزارش می متالز، «محمدباقر نوبخت» عصر ۲۲ خرداد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: هدف از این سفر ارزیابی پیشرفت برنامه های سال 98و 99 در این استان بود که ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های استان در دو سال گذشته پیش بینی شده بود که‌ در همان سال بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد و بقیه اعتبارات تا پایان امسال تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: از آنجایی که هر تخصیصی نیازمند گزارش از عملکرد و پیشرفت کار قبلی است، سومین سفرم به خراسان جنوبی بخاطر گزارش گیری از اقدامات صورت گرفته بود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در بحث محرومان ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی قبلا برای استان مصوب شد که تاکنون هفت هزار واحد افتتاح شده و سه هزار باقی مانده تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: همچنین امروز پنج هزار واحد مسکونی محرومان در شهرهای استان مصوب شد که با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد اجرایی خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه برای آینده استان 75 پروژه به ارزش ۱۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات سرمایه گذاری در نظر گرفته شده تا بتوانیم برنامه های جهش تولید را در استان تحقق بخشیم، گفت: امروز همچنین چند تفاهم نامه در حوزه مسکن و اشتغال با استانداری بسته شد که امیدواریم به تحقق بپیوندد.

وی افزود: علاوه‌براین برای ایجاد اشتغال در استان، با توجه به اینکه خراسان جنوبی از ظرفیت بالای انرژی خورشیدی برخوردار است، تفاهم نامه ای برای نصب ۷۵۰۰ پنل خورشیدی برای استان در نظر گرفته شد که اشتغال همین تعداد را در بر دارد.

نوبخت گفت: همچنین تفاهم نامه ایجاد سه هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی برنامه ریزی شد.

وی افزود: آخرین برنامه این سفر بازدید از واحد مجتمع زغال سنک ممرادکو بود که مهمترین نیاز این واحد صنعتی بحث زیرساخت ها است که امید است بتوانیم بزودی زیر ساخت های لازم را برای توسعه این واحدها فراهم  کنیم.

کارخانه کنسانتره زغال سنگ طبس با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن، پنجمین واحد تولید کنسانتره زغال سنگ طبس و خراسان جنوبی است.

عناوین برگزیده