تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۱۰۵۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور معاون رئیس جمهور؛

کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس افتتاح شد

می متالز - کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح شد.
کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس افتتاح شد

به گزارش می متالز، محمدباقر نوبخت شامگاه پنج شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: در دو سال گذشته ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان جنوبی مصوب شده بود که امروز برای ارزیابی برنامه‌ها به استان سفر کردیم.

وی عنوان کرد: در سال اول ۵۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار نیازمند بررسی عملکرد قبلی بود؛ گفت: سومین سفر به خراسان جنوبی را برای بررسی روند اجرای پروژه‌های مصوب قبلی انجام شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در این سفر ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها نیز مصوب شد، بیان کرد: خراسان جنوبی ظرفیت بالایی در انرژی خورشیدی دارد که در این راستا ۷۵۰۰ پنل خورشیدی در استان ایجاد خواهد شد.

نوبخت افزود: تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی را هم امضا کردیم.

وی تصویب ۷۵ طرح در حوزه تولید را از دیگر برنامه‌ها برای استان اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آخرین برنامه این سفر بازدید از واحد مجتمع زغال سنگ ممرادکو بود، گفت: مهمترین نیاز این واحد صنعتی بحث زیرساخت‌ها است که امید است بتوانیم بزودی زیر ساخت‌های لازم را برای توسعه این واحدها فراهم کنیم.

بهرام جلوداری مدیرعامل مجتمع زغال سنگ ممرادکو گفت: عملیات اجرایی این پروژه از ۵ سال قبل آغاز شده است.

وی افزود: با تمام تحریم‌های ظالمانه ای که سال‌های گذشته متوجه کشور بود توانستیم با تکیه بر نیروی انسانی متخصص این پروژه را به سرانجام برسانیم.
به گفته وی برای این پروژه ۳۰۰‪ ‪ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه زغال سنگ ماده اصلی فولاد کشور است، بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی بیش از پیش دولت بتوانیم سالانه ۵۰۰‪ هزار تن ماده معدنی را استخراج و بخشی از نیاز صنعت فولاد کشور را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر ۱۲۰ نفر شاغل دارد که در آینده نزدیک به ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

عناوین برگزیده