تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۱۰۷۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:

۳۰درصد واحدهای صنعتی استان وابسته به معادن هستند

می متالز - محمدبیگی گفت: در سطح استان ۳۰۰ واحد معدنی وجود دارد و ۳۰ درصد واحدهای صنعتی استان وابسته به معادن هستند.
۳۰درصد واحدهای صنعتی استان وابسته به معادن هستند

به گزارش می متالز، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در دیدار مهندس نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور بیان کرد: در سطح استان ۳۰۰ واحد معدنی وجود دارد و ۳۰ درصد واحدهای صنعتی استان وابسته به معادن هستند.

وی گفت: ارزش افزوده کشور در حوزه معادن آنقدر زیاد است که می‌تواند یکی از پایه‌های اقتصاد بدون نفت در کشور باشد. مواد معدنی انفال است و باید درآمدی از بخش قانونی آن برای مردم هزینه شود.

محمدبیگی اظهار کرد: با وجود آنکه کشور بی‌نیاز از بسیاری از ذخایر معدنی است و معادن آن در داخل کشور وجود دارد متاسفانه شاهد واردات آن هستیم.

این مسوول عنوان کرد: خوشبختانه ذخایر بالایی در مواد معدنی آهن، مس و کروم در کشور وجود دارد، لذا ایجاد اشتغال در حوزه معدن با در نظر گرفتن مفاد مربوط به محیط زیست و نظارت صحیح و مستمر می‌تواند از کارکردهای مثبت معادن باشد.

وی افزود: اهمیت رشته معادن به قدری است که می‌تواند تامین کننده مواد شیمیایی و اولیه مورد نیاز برای داروهای شیمیایی و بسیاری از مواد کمیاب در حوزه بهداشت و درمان باشد. همچین کاربرد صنایع فلزی و فولاد در حوزه تولید خودرو و لوازم خانگی و تجهیزات مختلف می‌تواند زمینه اشتغال را فراهم کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضای کسب و کار در حوزه معدن استان نسبت به کشور ضعیف‌تر است در حالی که زمینه‌های خوبی در این حوزه در سطح استان وجود دارد،  در سال جهش تولید ضرورت دارد پیشرفت در حوزه معادن را شاهد باشیم.

محمدبیگی گفت: امروز شاهد احجاف به حوزه معدن و ندیدن زیرساخت های مربوط به آن هستیم. خام‌فروشی معضل مهم کشور است، به گونه‌ای که بسیاری از این ذخایر خام بعد از صادرات با ارزش افزوده بسیار مجدد به کشور وارد می‌شود.

عناوین برگزیده