تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۲۳۹۴۸
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۱۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

می متالز - اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه جولای به ۱.۹۳۶ میلیون بشکه در روز و تولید نفت این سازمان به ۲۳.۱۷۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.
کاهش ۱۱ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

به گزارش می متالز، اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه جولای ۲۰۲۰ برابر با تیر ماه ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۹۳۶ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۱۱ هزار بشکه در روز کمتر است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه ژوئن برابر با خرداد ۹۹ روزانه یک میلیون و ۹۴۷ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) یک میلیون و ۹۵۴ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه رسیده است.

ایران در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۵۸ هزار  و در سه ماهه نخست، روزانه ۲ میلیون و ۵۹ هزار و در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی روزانه ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر ۹۹) ۲۳ میلیون و ۱۷۲ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۹۸۰ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه ژوئن را نشان می‌دهد. اوپک در ماه ژوئن روزانه ۲۲ میلیون و ۱۹۳ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه جولای روزانه ۸۶۶ هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۸ میلیون و ۴۰۶ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه ژوئن ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه در روز بود.

تمامی کشورهای عضو اوپک به جز آنگولا، کنگو، گینه، گابن، ایران و نیجریه افزایش تولید داشتند که بیشترین کاهش مربوط به آنگولا بوده است.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند اما ایران و نیجریه در ماه جولای و ژوئن کاهش تولید داشتند.

عناوین برگزیده