تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۵۵
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۱۳۰۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
ارباب زاده مطرح کرد:

کُندی اجرای طرح‌های فولادی به دلیل کمبود منابع مالی

می متالز - مدیرعامل فولاد سفیددشت گفت: طرح‌های فولادی بسیار کُند پیش می رود و مهمترین عامل در این میان، کمبود منابع مالی است.
کُندی اجرای طرح‌های فولادی به دلیل کمبود منابع مالی

به گزارش می متالز، محمود ارباب زاده مدیرعامل فولاد سفیددشت اظهار کرد: 7 طرح فولادی تنها با هدف توسعه صنعت در مناطق محروم کشور و بدون توجه به نیازهای صنعت فولاد احداث شد، اما اکنون شاهد اشکالات زیادی به ویژه در حوزه مکان یابی این طرح های فولادی هستیم.

وی افزود: مردم از طرح‌های فولادی توقع اشتغالزایی دارند و ما تا به حال موفق شدیم 95 درصد از نیروهای این طرح را از مردم بومی استخدام  کنیم . در مجموع 130 نفر در واحد احیا و 300 نفر در پروژه های فولاد سازی به استخدام کارخانه سفیددشت درآمدند.

ارباب زاده تصریح کرد: به منظور سوددهی بیشتر فولاد سفیددشت، تکمیل زنجیره در بالادست و پایین دست مورد توجه قرار گرفت و در این راستا برنامه ای برای توسعه تنوع تولید محصولات، طرح ریزی کرده ایم.

به گفته وی؛ این طرح ها بسیار کُند پیش می رود و مهمترین عامل در این میان، کمبود منابع مالی است.

ارباب زاده ادامه داد: یکی از نقصان های اصلی 7 طرح فولادی خصوصی نبودن کامل آنها و وابستگی به دولت است که همین موضوع باعث کند پیش رفتن و تخصیص منابع اندک در تکمیل پروژه های فولادی شد و در صورتی که بخواهیم پروژه‌ها با سرعت پیش رود، باید آیتم‌هایی همچون منابع مالی، پیمانکار قوی، دستگاه نظارتی و مشاوران قوی در کنار خود داشته باشد تا بتوان امیدوار بود که پروژه‌ها در زمان تعیین شده به افتتاح می رسد.

مدیرعامل فولاد سفیددشت (چهارمحال و بختیاری) در پاسخ به این پرسش که بهترین راهکار برای سودده کردن 7 طرح فولادی کدام است، گفت: بهترین راهکار این است که هرچه سریعتر این طرح ها را به تولید برسانیم و زنجیره تولید فولاد را در بالادست و پایین دست تکمیل کرده و به دنبال افزایش ظرفیت آنها در جهت بیشتر کردن ارزش افزوده این کارخانه ها باشیم.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که بایستی در ساختار مدیریتی و کارکنان این شرکت ها تغییرات بنیادی صورت گیرد، زیرا در ساختار فعلی مشکلات بی شماری به چشم می خورد.

ارباب زاده در خاتمه تصریح کرد: با توجه به چشم انداز فولاد در 1404، باید طرح های فولاد هرچه سریعتر به بهره برداری برسد و باری که به این واسطه بر دوش دولت مانده، بر زمین گذاشته شود.

عناوین برگزیده