تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۳۵۱۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ظرفیت تولید در فولاد اکسین خوزستان در گروی بهره برداری از پروژه فولادسازی

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: افزایش ظرفیت تولید در این شرکت در گروی بهره برداری از پروژه فولادسازی است و توقف این پروژه شرکت فولاد را با چالش جدی مواجه می‌کند.
افزایش ظرفیت تولید در فولاد اکسین خوزستان در گروی بهره برداری از پروژه فولادسازی

به گزارش می متالز،  امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه پروژه فولادسازی در این شرکت کلید خورده است، گفت:، اما به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، این پروژه متوقف شده، این در حالی است که هزینه‌های آن پیش پرداخت است.

او با بیان اینکه با راه اندازی بهره برداری از پروژه فولادسازی ظرفیت تولید حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، افزود: اگر این پروژه به سرانجام نرسد و یا با تاخیر انجام شود قطعا برای فولاد اکسین چالش جدی بوجود خواهد آمد و وضعیت شرکت به روند سال‌های گذشته دچار خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه انتظار داریم با همراهی مسئولان استانی و ملی این پروژه پس از آبان ماه امسال مجدد آغاز به کار کند، اظهار داشت: در حال حاضر اسلب مورد نیاز برای ورق‌های API در کشور فقط در شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود که این شرکت اقدام به کلنگ زنی پروژه نورد گرم ورق‌های عریض کرد و در صورت بهره برداری از آن قطعا اسلب‌های تولیدی این مجموعه برای پروژه نورد این شرکت استفاده خواهد شد و در چند سال آینده، ما تناژ قابل توجهی از اسلب را از دست خواهیم داد و متعاقب آن ۶۰ تا ۷۰ درصد سبد محصول خود را از دست می‌دهیم.

رکوردشکنی تولید در سال ۹۸ با همت و تلاش جوانان

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در سال ۹۸ توانستیم به همت و تلاش جوانان شرکت در تولید به تناژ معادل ۷۲۰ هزار تن دست یابیم و رکورد تولید را پس از ۱۰ سال تغییر دهیم، در حالی که ظرفیت اسمی این کارخانه ۷۰۰ هزار تن است. همچنین از کار‌های مهم و ماندگار فولاد اکسین در یکسال و نیم گذشته تامین ورق‌های خاص پروژه نفت و گاز گوره به جاسک و همچنین آزمایشگاه خوردگی که بزرگترین آزمایشگاه فولادی در خاورمیانه است که با تلاش یک شرکت دانش بنیان داخلی با یک دهم هزینه سازنده خارجی و با استاندارد‌های بروز ساخته شد.

او با بیان اینکه از انتهای سال ۹۸ تا به امروز مواد اولیه همه گرید‌های محصولات را از فولاد خوزستان خریداری و گرید‌های دیگری را که آن شرکت توان تولیدش نداشت را از فولاد مبارکه و هرمزگان تهیه کردیم، تصریح کرد: در همین مدت با همراهی فولاد خوزستان میزان صادرات را به ۵۱ هزار تن رساندیم که حدود ۲۱ میلیون یورو ارز آوری برای کشور به همراه داشت، ولی به دلیل تمدید نشدن مجوز صادرات از سوی وزارت صمت میزان صادرات به صفر رسید.

عناوین برگزیده