تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۴۹۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

تایید ۱۱۲ میلیون یورو خط اعتباری از صندوق توسعه ملی برای ساخت مجتمع فولاد مکران

می متالز - ساخت مجتمع فولاد مکران در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان از سال 94 آغاز و تاکنون برای 20 درصد پیشرفت فیزیکی آن 120 میلیارد تومان هزینه شده است.
تایید ۱۱۲ میلیون یورو خط اعتباری از صندوق توسعه ملی برای ساخت مجتمع فولاد مکران

به گزارش می متالز، منطقه آزاد چابهار با توجه به معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله و عوارض گمرکی مکانی مناسب برای استقرار صنایع مختلف نظیر فولاد و پتروشیمی است.

برای توسعه و آباد سازی سواحل مکران رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و مسئولان توجه ویژه ای دارند.

استقرار صنایع بزرگ در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان یکی از راههای حل مشکلات بیکاری است و علاوه بر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد موجب توسعه و آبادانی این منطقه محروم می شود.

هم اینک برای ساخت مجتمع فولاد مکران در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار ۳۰۰ هکتار و برای ساخت شهرک پتروشیمی هزار و۲۰۰ هکتار زمین اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی از کانون های مهم توسعه سیستان و بلوچستان است.

عبدالرحیم کردی افزود: صنایعی نظیر پتروشیمی، فولاد و خودروسازی توانایی ایجاد اشتغالزایی فراوانی در سیستان و بلوچستان دارند.

وی بیان کرد: فاز نخست مجتمع فولاد مکران با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی حدود ۱۸تا ۲۵ ماه آینده به‌ بهره‌ برداری می ‌‌رسد.

وی گفت: به طور مثال مجتمع فولاد مکران در محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از ۲ هزار شغل غیر مستقیم و ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: برای تکمیل مجتمع فولاد مکران ۱۳۵ میلیون یورو هزینه می شود و هم اینک برای حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۱۲ میلیون یورو خط اعتباری از صندوق توسعه ملی برای ساخت مجتمع فولاد مکران در قالب وام تایید شده است.

کردی اجرای پنج هزار مترمکعب فونداسیون، کوره پنج هزار تنی و ریفورمر(تامین کننده خوراک گازی کوره) با وزن هزار و ۵۰۰ تن را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد.

منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار از گستره شهرستان چابهار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ در هیات وزیران به تصویب رسید و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۷۱ همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم به طور رسمی افتتاح شد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده