تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۵۵۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بزرگ‌ترین واردکنندگان قراضه آلومینیومی جهان

از عطش چین برای واردات قراضه‌های آلومینیومی کاسته می‌شود

می متالز - چین با واردات حدود 22 درصد از کل قراضه‌های آلومینیومی تجارت شده بین کشورها، بزرگ‌ترین متقاضی این محصول در سطح جهان است. بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تقاضای وارداتی چین از قراضه‌های آلومینیومی در سال‌های گذشته، همواره ایالات متحده بود؛ به‌طوری که این کشور در طی 5 سال گذشته، به‌طور متوسط حدود 30.9 درصد کل بازار وارداتی چین را از قراضه‌های آلومینیومی در اختیار داشت.
از عطش چین برای واردات قراضه‌های آلومینیومی کاسته می‌شود

به گزارش می متالز، بازیافت آلومینیوم در بین فلزات پرکاربرد صنعتی امروز اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد؛ هر چقدر که تولید فلز آلومینیوم از منابع معدنی به صرف انرژی بسیار زیادی نیاز دارد، برای تولید آن از منابع ثانویه و قراضه تنها کسر اندکی از انرژی در قیاس با تولید اولیه آن نیازمند است. از همین رو، بسیاری فلز آلومینیوم را به‌عنوان منبعی از انرژی مورد نظر قرار می‌دهند.

براساس آمار تجارت جهانی سازمان ملل متحد، بزرگ‌ترین واردکنندگان قراضه‌های آلومینیومی در جهان، کشورهای چین، هند، آلمان و کره‌جنوبی بودند که واردات آن‌ها، حدود نیمی از کل تجارت جهانی قراضه‌های آلومینیومی را تشکیل داد. در نمودار 1، سهم کشورهای واردکننده از تجارت جهانی قراضه‌های آلومینیومی در سال 2016، نشان داده شده است. چین با حجم واردات بیش از 1.9 میلیون تن، سهمی معادل 22 درصدی از کل تجارت جهانی را از آن خود کرد. هند نیز در جایگاه بعدی بزرگ‌ترین واردکنندگان قرار گرفت و کمتر از نیمی از واردات چین را برای خود رقم زد و در سال 2016، سهمی معادل 10 درصد از کل تجارت جهانی را به نام خود ثبت کرد.

بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تقاضای وارداتی چین از قراضه‌های آلومینیومی در سال‌های گذشته، همواره ایالات متحده بوده است؛ به‌طوری که این کشور در طی 5 سال گذشته، به‌طور متوسط حدود 30.9 درصد کل بازار وارداتی چین را از قراضه‌های آلومینیومی در اختیار داشته است. در سال‌های گذشته، هر چند که میزان مصرف فلز آلومینیوم و متعاقبا قراضه‌های آن در چین افزایش یافته ولی با افزایش عرضه داخلی این منابع ثانویه (قراضه) از تقاضای وارداتی آن کاسته شده است که این امر مرهون بهبود سازماندهی و زیرساخت‌های لازم برای تفکیک و بازیافت قراضه‌های آلومینیومی در این کشور بوده است؛ این بهبودسازی به‌اندازه‌ای بود که نرخ بازیافت قراضه‌های کهنه آلومینیومی تولید شده در این کشور، از مقدار متوسط 79.1 درصد در سال 2012 به حدود 82.3 درصد در سال 2016 افزایش یافت.

در مقابل، هند به‌عنوان دومین واردکننده بزرگ قراضه‌های آلومینیومی در سطح جهان، عمده تقاضای وارداتی خود را از منطقه خاورمیانه تأمین کرده است؛ امارات متحده عربی و عربستان سعودی، 2 صادرکننده بزرگ قراضه‌های آلومینیومی به بازار هند، در سال 2016 حدود 26.6 درصد کل تقاضای وارداتی هند را تأمین کردند. علاوه بر این 2 کشور، کویت، اسرائیل، قطر، بحرین، لبنان و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه در این بازار حضور داشتند.

در مورد آلمان نیز، اصلی‌ترین صادرکننده قراضه‌های آلومینیومی به این کشور، 2 کشور هم‌جوار آن، یعنی هلند و لهستان بودند که در سال 2016، مجموعا 34.2 درصد تقاضای وارداتی آلمان را تأمین کردند. در بازار وارداتی کره جنوبی نیز، اصلی‌ترین صادرکننده قراضه‌های آلومینیومی، ایالات متحده بود که سهمی معادل 23.9 درصدی از این بازار داشت؛ پس از ایالات متحده، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده این بازار ژاپن بود که مقدار فروش آن تقریبا نصف فروش ایالات متحده در این بازار بود.

عناوین برگزیده