تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۵۸۷
کد خبر: ۱۵۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
اخوان مطرح کرد:

شایعه‌سازان علیه ایرالکو مریضند!

می متالز - مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) گفت: هنگامی که شرکت را تحویل گرفتم ۴۰۰ میلیون تومان بیشتر در حساب شرکت نبود و انبارها غیر از شمش آلیاژی چیزی در دپو نداشتند که این شمش‌ها نیز تنها به مصرف کارخانجات خودروسازی می‌رسد. این کارخانه‌ها نیز شمش‌های موردنیاز خود را تهیه کرده فلذا مازاد شمش‌های آلیاژی در انبارها موجود است.
شایعه‌سازان علیه ایرالکو مریضند!

بهمن اخوان افزود: هیچکس حاضر نبود چنین ریسکی را بپذیرد که در حالی که ۲ ماه به پایان سال مانده، شرکت با حساب های خالی و بدهی فراوان و پرداخت های پرسنلی وحشتناک را تحویل بگیرد.

اخوان افزود: متاسفانه صاحبان قلب های مریض که در قرآن مجید اشاراتی به آنها رفته است، مایلند ایرالکو و کارگران آن دچار تراژدی کارخانجات ورشکسته دیگر شود و در صورت عدم هوشیاری لازم این موضوع می تواند به آسیب جدی کارگران و خانواده محترم ایشان بینجامد.

مدیرعامل ایرالکو با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ فروش زیر قیمتی در این نزدیک به ۲ ماه نداشته ایم، ابراز داشت: به لطف خدا فروش داخلی از طریق بازار بورس و فروش خارجی را به نحو احسن انجام داده ایم. گام مهم ما در حوزه فروش این بود که دسترنج کارگران عزیز را به حراج نگذاشتیم و برعکس سنوات گذشته جلوی سوءاستفاده برخی کارخانه های آلومینیوم را گرفتیم. متاسفانه ایرالکو بایستی به برخی کارخانه ها و واسطه های آلومینیومی هر ساله التماس می کرد که زیر قیمت محصول را بخرند تا بتواند خصوصا در فشارهای هزینه ای شب عید، بحث حقوق ها و پرداخت های پرسنلی را حل و فصل کند. این کارخانه ها و واسطه ها نیز به سبب خرید زیر قیمت شمش و فروش آن در بازار با قیمت های بسیار بالاتر، ثروت های نجومی برای خود تدارک دیده بودند و از افتخارات من و همکارانم برچیدن این بساط نامیمون بوده است.

اخوان افزود: در خصوص خرید مواد اولیه از داخل و خارج از کشور هم طبق مقررات کار ها را پیش برده ایم و اجازه ندادیم این خریدها در دست انداز واسطه ها و دلالان قرار گیرد. در داخل طی توافق با جاجرم، تامین ۲۰۰ هزار تن پودر آلومینا در سال را تمام کردیم، در خصوص خرید خارجی نیز مستقیم از شرکت دولتی هند با نام نالکو به توافق رسیدیم. شایان ذکر است تمام این تحرکات بازرگانی تحت نظارت و موافقت هیات مدیره محترم ایرالکو انجام پذیرفته است.

اخوان با بیان اینکه در طی ۲ ماه اخیر حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به حساب شرکت واریز شده است، گفت: در این رابطه نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان بابت خرید پودر از نالکو پرداخت داشته ایم. همچنین حقوق بهمن و اسفند ماه را تامین و برخی بدهی های شرکت را نیز تسویه کرده ایم.

مدیرعامل ایرالکو در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت های پرسنلی اسفند ماه، وضعیت اضافه کاری ها و انتشار شایعاتی در این خصوص ابراز داشت: حقوق اسفند ماه، تا هفدهم این ماه برای پرسنل محترم قابل برداشت است و انتشار شایعات از سوی کلونی‌های مریض که پیشتر اشاره کردم هدایت می‌شود و هدف آنها خارج کردن کارگران از مسیر تولید است.

اخوان افزود: اضافه کاری در شرایطی که تولید با تمام ظرفیت در حال انجام است، امری بدیهی خصوصا در قسمت های تولیدی. اینکه عده ای بدون انجام کار خاصی و بهره وری مناسبی، توقع قطع نشدن اضافه کاری را داشته باشند، توقع بیجایی است و از سوی همان ۲ درصدی که بدنبال تنش هستند مطرح می‌شود. ۹۸ درصد پرسنل شرکت افراد زحمتکش و پرتلاشی هستند که در سنگر تولید مشغول بوده و ما پاسدار حق و حقوق قانونی آنها هستیم. لذا منظور من در خصوص بحث اضافه کاری ها معطوف به این موضوع بوده است. هر چند عده ای فرصت طلب این موضوع را به کل پرسنل شرکت تامین داده و شایعه پردازی می‌کنند.

مدیرعامل ایرالکو ضمن هشدار به این عده که تمایلات باندی و محفلی را بر منافع جمعی شرکت ترجیح می دهند، اظهار کرد: با فرصت طلبان و شانتاژگران که به دنبال انحراف شرکت از تولید و سودآوری هستند، بطور قاطع برخورد خواهم کرد و طبق هماهنگی با مسئولین ذیصلاح و شورای تامین استان با افراد خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرعامل ایرالکو ابراز کرد: ما به دنبال تولید و سوددهی و آرامش در ایرالکو هستیم و امروز خوشحالم که روسفید هستم که پرسنل شرکت با رضایت ایام عید نوروز را سپری خواهند کرد.

عناوین برگزیده