تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۸۰۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زغال کک شو به سقف 2 ماهه رسید

می متالز - این هفته بازار زغال‌کک شو معاملات داغی را تجربه کرد به گونه‌ای که قیمت این محصول در قراردادهای فوب استرالیا به سقف دو ماه اخیر رسید.
زغال کک شو به سقف 2 ماهه رسید

به گزارش می متالز، در اوایل هفته شاهد افزایش قیمت زغال کک‌شو در بازار چین بودیم امری که مشتریان را به سوی بازار وارداتی سوق داد. در این میان انتشار اخباری در زمینه به تعویق افتادن رای مرکز رقابت کوئینزلند استرالیا در زمینه بحث تعمیر و نگهداری خطوط ریلی شرکت Aurizon بر رشد قیمت در بازار استرالیا تاثیر شایانی گذاشت.

در اوایل سال جاری میلادی شورای رقابت استرالیا از شرکت Aurizon درخواست کرد که هزینه تعمیر و نگهداری خطوط خود را کاهش دهد چرا که در نهایت هزینه‌های قابل ملاحظه تعمیر و نگهداری از طریق افزایش نرخ حمل به مصرف‌کنندگان منتقل می‌شود. Aurizon به این درخواست اعتراض و اعلام کرد این امر موجب کاهش 20 میلیون تن از ظرفت حمل زغال سنگ این شرکت می‌شود. قرار بود مرکز رقابت کوئینزلند در تاریخ 20 سپتامبر نظر نهایی خود را در موضوع کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری اعلام کند اما بنابراعلام این نهاد تصمیم‌گیری در این زمینه به تعویق افتاده است. انتشار این خبر در تحریک قیمت زغال کک‌شو تاثیر شایانی داشت.

در ادامه هفته شاهد افزایش قابل ملاحظه سطح فعالیت معامله‌گران در بازار بودیم. به گفته فعالان بازار تقریبا تمام محموله ها در دو روز پایانی هفته از سوی معامله‌گران خریداری شد.

در هفته اخیر شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم موسسه متال بولتن در قرارداد فوب استرالیا بیش از 5 درصد رشد کرد و به 194 دلار رسید. شاخص قیمت زغال کک شو سخت گرید پریمیوم در قرارداد سی‌اف‌آر چین با 2/5 درصدی در سطح 195 دلار قرار گرفت.

عناوین برگزیده