تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۱۶۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

گزارش تولیدوفروش شرکت صنعت روی زنگان / بررسی اثر افزایش 500 درصدی نرخ فروش روی پودری

می متالز - شرکت صنعت روی زنگان از مجموعه شرکت های زیرمجموعه کالسیمین می باشد که عمده وظیفه آن تولید کنسانتره روی است.
گزارش تولیدوفروش شرکت صنعت روی زنگان / بررسی اثر افزایش 500 درصدی نرخ فروش روی پودری

به گزارش می متالز، سبد فروش محصولات و خدمات شرکت را به ترتیب روی پودری (۶۰درصد)، آهک هیدراته (۲۰درصد)، هوی مدیا(۱۰درصد) و حق العمل کاری (10درصد) تشکیل می دهد.

در شش ماهه نخست شرکت توانسته است حدود 15 میلیارد تومان فروش را محقق نماید که از این مبلغ حدود 9 میلیارد تومان مربوط به روی پودری می باشد. مبلغ کل فروش شش ماهه شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۷درصد رشد مواجه بوده است که عمده دلیل آن افزایش نرخ های فروش می باشد. در شش ماهه نخست شرکت حدود 3878 تن روی پودری تولید و 4681 تن به فروش رسانده است درحالی که در مدت مشابه سال قبل 7838 تن تولید و 8300 تن فروش را به ثبت رسانده است که به این یعنی احجام تولید و فروش شرکت نسبت به مدت مشابه نصف شده است. اما متوسط نرخ شرکت به ازای هر کیلو 300 هزار تومان به یک میلیون 600 هزار تومان رسیده است که مشخص می کند شرکت تنها به ازای نرخ های فروش است که توانسته این مبالغ را محقق نماید.
در ماه شهریور نیز شرکت توانسته با فروش 1699 تن روی پودری بیشترین حجم فروش و نرخ فروش سال (دو میلیون و 200 هزار تومان) را محقق نماید. این حجم از فروش حدودا 16 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
در انتهای سال گذشته بود که نرخ فروش روی پودری شرکت با افزایش مواجه شد. هرچند سایر نرخ ها ثابت ماندند اما افزایش هزاردرصد نرخ روی پودری به تنهایی 17 میلیارد تومان برای شرکت محقق نمود.
نوسانات اخیر نرخ های فروش شرکت نسبت به انتهای سال گذشته عمدتا به دلیل تغییرات نرخ های جهانی می باشد، اما بواسطه کاهش ارزش ریال و ثبات قیمت روی جهانی همچنین به طور متوسط از سال گذشته بیشتر می باشد. ظرفیت تولیدی شرکت نیز همواره قابلیت تولید بیشتر محصولات را دارد اما باید توجه داشت که سمت تقاضا نیز مهم است. این تقاضا عمدتا از سوی شرکت های (تولید روی بندرعباس، ذوب و روی بافق، ذوب و روی احیای قشم، ملی سرب و روی ایران و …) می باشد. کشش بازار نسبت به قیمت از مهمترین عواملی است که باعث کاهش فروش شرکت شده است.

در نهایت با توجه به روند قیمتی روی و ارزش ریال و همچنین تولید و فروش بیشتر از مجموعه، انتظار می رود شرکت علاوه بر پوشش مبالغ ریالی سال قبل، بتواند با حفظ تولید و فروش سالیانه حدود 30 میلیارد تومان را در سمت فروش محقق نماید و با توجه به اینکه عمده افزایش سهم فروش، از ناحیه غیر تولیدی است، لذا انتظار ثبات بهای تمام شده و افزایش سود عملیاتی را نسبت به سال قبل داریم.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده