تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۳۸۷۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چرا در گروه فلزات اساسی سرمایه گذاری کنیم؟

‌می‌متالز - امروز، یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰، شاخص کل بورس با رشد هشت هزار و ۴۸۶ واحدی به سطح یک میلیون ۳۴۳ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، سیمین شایقیان کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه گفت: روز گذشته دلار شروع هیجانی داشت و در نیمه اول بازار با واکنش شدید سمت خرید معامله گران ارزی، قیمت دلار به بالای ۳۰ هزار تومان رسید که با ورود بازار ساز در نیمه دوم بازار تا حدی رفتار خریداران محتاطانه شد.

وی افزود: صنعت پالایشگاهی پس از دوره‌هایی که کاهش ارزش را در تایم فریم سه ماهه (۱۱ درصد کاهش ارزش در صنعت)، و یک ماهه (۳ درصد کاهش ارزش در صنعت) تجربه کرده است، در تایم فریم هفتگی با افزایش ارزش روبروست و با شکل معاملاتی که در روز جاری در این صنعت شاهد آن بودیم، احتمالا فردا روز سبز رنگی برای صنعت پالایشگاهی باشد. امروز نماد‌های شپنا و شبندر جز نماد‌هایی بودند که بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل بورس داشتند.

شایقیان اظهار کرد: همچنین شتاب روند کاهش ارزش در صنعت فلزات اساسی نیز آرام شده و آثار تغییر روند در تغییرات ارزش این صنعت دیده می‌شود. نشانه‌های آن را در معاملات امروز این صنعت نیز مشاهده کردیم. به نظر می‌رسد که در صنعت فلزات اساسی با توجه به قرار گرفتن در سطوح حداقلی ضریب قیمت به سود و انتظارات افزایشی آتی از نرخ ارز، تحرکات مثبت شروع شده است. کما اینکه در روز جاری بعضا در آستانه صف خرید معامله شدند و برخی نیز با صف خرید کار خود را به اتمام رساندند. به همین سبب روز آینده انتظار داریم این صنعت با افزایش قیمت در اکثر نماد‌ها مواجه باشد. امروز در این گروه در نماد‌های فسپا و فباهنر با ورود پول هوشمند را داشتیم و نماد فولاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت.

وی همچنین گفت: شتاب کاهش ارزش در صنعت بانکداری نیز پس از منفی‌های متوالی آرام شده و نماد‌های این صنعت عمدتا در محدوده صفر تابلو معامله میگردند، لذا به نظر میرسد که نماد‌های این صنعت کم کم نوبت خود را در تحرکات مثبت شروع نمایند که احتمالا آثار آن در معاملات این هفته پدیدار می‌شود. می‌توان بخشی از این تحرکات را به تغییرات احتمالی تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها که در گزارشات آتی خود نشان خواهند داد، نسبت داد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده