تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۸۷۴
کد خبر: ۲۴۱۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عبادتی در گفت و گو با می متالز خبر داد:

آخرین وضعیت زیست محیطی سیمان تهران

می متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: 5 خط تولید سیمان تهران به دلیل قدیمی بودن، مصرف انرژی بالا و باعث آلوده شدن محیط زیست تعطیل شده اند.
آخرین وضعیت زیست محیطی سیمان تهران

زهره عبادتی - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری - در گفت‌وگو با خبرنگار "می متالز" درباره آخرین وضعیت محیط زیستی سیمان تهران توضیحاتی را ارائه داد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:

خانم عبادتی لطفا در مورد مساله سیمان تهران و آخرین نظارت ها و بررسی ها در این مورد توضیح دهید. آیا از دید سازمان محیط زیست عملکرد به سطح مورد نظر رسیده است؟

شرکت سیمان تهران دارای 9 خط تولید بوده است. خطوط 1 ، 2 ، 3 ، 5 و 7 با توجه به اینکه فرسوده و قدیمی بوده و مصرف انرژی آنها بالا بود و کارایی نیز نداشتند، باعث آلودگی محیط زیست می شدند. این خطوط تعطیل شده و غیر فعال می باشند. اکنون فقط خطوط 4 ، 6 ، 8 و 9 فعال هستند. البته از این خطوط نیز خط 8 و9 از خطوط جدیدی هستند که دارای تکنولوژی های جدید بوده که با سیستم امروزی مطابقت داشته و خروجی آنها نیز در طیف استاندارد است.

مشکل عمده با این شرکت در مورد خطوط 6 و 4 است. در مورد خط 6 قراردادهای جدید در مورد تجهیز به سیستم مدرن و به روز نشان داده شده و همچنین دارای برنامه زمان بندی برای حل مشکل هستند. متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی نتوانسته اند به این برنامه زمان بندی برسند اما پیشرفت خوبی داشته اند.

ما امیدواریم که زودتر سیستم های خط 6 راه اندازی شود. خط 4 نیز فعلا توقف فعالیت داشته و ما تا زمانی که برنامه های خود را ارائه دهند بر عملکرد شرکت نظارت خواهیم داشت.

صحبت هایی در مورد انحلال کامل شرکت سیمان تهران نیز بوده است آیا صحت دارد؟

سیمان تهران با توجه به قدمتی که دارد و از نظر ضوابط استقرار را داشته و می تواند در محلی که اکنون قرار دارد در چارچوب استانداردهای زیست محیطی به فعالیت خود ادامه دهد. بحث انتقال یا انحلال شرکت بحثی است که در سطوح بالاتر تصمیم گرفته می شود و مطرح می گردد. این شرکت تا زمانی که وجود دارد و می خواهد فعالیت کند باید الزامات را رعایت کند.

آیا مشکل شرکت در فیلترینگ است؟ به نظر می رسد این شرکت توانمندی تهیه و به روزرسانی سیستم ها را دارد به نظر شما علت تاخیر در چیست؟

مشکل اصلی در خروجی دودکش ها و غبار خروجی است. این مشکل طی سال های گذشته به تاخیر افتاده و باید پیگیری های جدی تری می شده است. در حال حاضر ما به نحو بسیار خوبی در حال پیگیری هستیم. بهرحال واحد 6 کارخانه بسیاری از کارهای بهینه سازی را انجام داده و قطعات نیز از خارج کشور وارد شده است اما به دلیل مشکلات ارز همانطور که اشاره شد متوقف گردید. ما از آنها خواسته ایم تا زمانی که سیستم ها کاملا راه اندازی نشده، با حداقل ظرفیت کار کرده تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده