تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۴۵۹۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد:

دیدگاه بخش خصوصی زغال‌سنگ کرمان را از تنگنا خارج می‌کند

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور گفت: معتقدیم دیدگاه بخش خصوصی، نه نگاه دولتی می‌تواند معادن زغال سنگ کرمان را از تنگنا‌ها خارج کند و به موفقیت برساند.

به گزارش می‌متالز، حسین عامریان عصر سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ کرمان با اشاره به اهمیت حوزه زغال سنگ برای صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور افزود: به آینده صنعت زغال سنگ کرمان با ترکیب جدید هیات مدیره، تلاش کارگران و انگیزه موجود امیدوار و معتقدیم ما می‌توانیم آینده بسیار متفاوت تری نسبت به گذشته رقم بزنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور اظهار داشت: وضعیت فعلی زغال سنگ استان‌کرمان شبیه به باغی پیر می‌ماند که دارای زمین حاصلخیز و آب است، اما نیاز به درخت جوان و جدید دارد لذا باید با تلاش مضاعف همگان آیندگان را از این نعمت بهره‌مند کنیم.

وی با بیان اینکه سوتفاهم‌ها رفع شده، همه با اهتمام کار کردند که وضعیت زغال سنگ را به شکل گذشته آن برگردانند تصریح کرد: دانستیم ظرفیتی در این معادن وجود دارد که می‌توانیم روی آن حساب کنیم و آینده خوبی برای زغال سنگ کرمان رقم بزنیم.

وی یادآور شد: ۲ ماه قبل به کرمان آمدم و مسائل و مشکلات معادن زغال سنگ را از نزدیک بررسی کردم و شرایط این صنعت از جهاتی مناسب نیست، اما از جهاتی فرصت است، زیرا می‌توان شرایط جدیدی برای آن رقم زد.

عامریان با اشاره به نظر مسوولان، کارگران و سهامداران بر اینکه شرایط کنونی زغال سنگ کرمان مطلوب نیست، عنوان کرد: لذا همه هم صدا، متحد و مصمم برای رقم زدن اتفاقات جدید هستیم.

وی تاکید کرد: جایگاه زغال سنگ از قدیم برند استان کرمان بوده و مردم با آن عجین هستند، زیرا در کنار زغال سنگ زندگی‌ها شکل گرفته و معتقدم نباید خاطرات گذشته با اکنون متفاوت باشد، اما باید ابتدا این مسیر اصلاح شود.

شرایط جدیدی را در معادن زغال سنگ کرمان رقم بزنیم

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور با بیان اینکه تمامی شرکت‌های زغال سنگ کنونی کشور سودده هستند غیر از زغال سنگ کرمان، گفت: مشکل به ضعف مدیریتی شرکت زغال سنگ در گذشته برمی‌گردد که مسوولیت کنونی آن با ما است نه کارگران، کار از ما شروع می‌شود لذا سعی کردیم با همکاری هیات مدیره مشکلات را رفع کنیم.

وی ابراز داشت: تمامی مدیران شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فولاد را از زمان آغاز به کار خود تغییر دادیم که به علت برخی حساسیت‌ها، زغال سنگ کرمان تا امروز باقی ماند، زیرا مدیران انتخابی باید تحولی باشند که شرایط جدیدی را در این معادن رقم بزنند و اقدامات اساسی تری انجام شود.

عامریان ادامه داد: می‌خواهیم به عنوان سهام‌دار وظیفه خود را انجام دهیم، اما همه مسوولان باید در هرجایی در این بخش همکاری کنند.

وضعیت زغال سنگ کرمان اورژانسی است

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی زغالسنگ کرمان اورژانسی است و زیان انباشته دارد که باید با ورود دانش روز آن بخش را پوشش دهیم بازتعریفی در کل فرایند‌ها داشته باشیم تا وضعیت را بهبود بخشیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور گفت: همچنین در حوزه کارگری باید اتفاقاتی بیفتد باید نیرو‌های با سابقه بالا بازنشست شوند تا نیرو‌های جدید و همه کارگران مسوولان پای کار بیایند وگرنه همه‌مان باخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر دخل و خرج شرکت باهم نخواند، سهامداران معدن را تعطیل می‌کنند افزود: اگر مسوولان کرمان کمک نکنند مشکل اشتغال و تولید در این استان ایجاد می‌شود لذا برای موفقیت همه و تضمین آینده به هم کمک کنیم.

عامریان خاطرنشان کرد: معادن کرمان ظرفیت بسیار مناسب‌تری از سایر نقاط کشور دارد، دیگر شرکت‌های زغالی کشور مدیریت خوبی با همکاری کارگران و مسوولان خود کردند و ما نیز باید این مسیر را طی کنیم تا به سوددهی برسیم، اما برای رخ دادن این اتفاقات باید همه ما باهم هزینه دهیم، باید از چیز‌هایی بگذریم و کار‌هایی انجام دهیم.

وی بیان داشت: امروز همه مدیران صندوق بازنشستگی فولاد را به کرمان آورده ام که همه بدانند باید وقت بگذارند و تلاش کنند، ما سهم خودمان را تا اینجا انجام داده ایم، مسوولان شهری و نمایندگان مجلس، فرمانداران به شدت کمک و بدون هیچ توقعی همکاری کردند.

وی با قدردانی از سرپرست شرکت معادن زغال سنگ در زمانی که زغال سنگ هیات مدیره نداشت و مشکل مالی داشت گفت: همچنین تولید زغال سنگ در این دوره مدیریت شد تا به نتیجه خوبی برسیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور افزود: اکنون کار با انرژی و امید جدید آغاز شده و هیات مدیره آمدند که کار را شروع کنند.

وی گفت: تغییر و تحولات کنونی قطعا حاشیه‌هایی به دنبال خواهد داشت، زیرا هرکسی ممکن است به سلیقه خود حرفی بزند و این موارد لازمه کار است و چاره‌ای جز آن نداریم، اما برای تعطیل نشدن کارخانه‌های زیرمجموعه نمی‌توانیم مراعات کنیم و در این حوزه باید مدیریت واحد داشته باشیم.

سلامت کاری در زغال سنگ کرمان جاری می‌شود

عامریان تصریح کرد: سلامت کاری و اداری و عدالت باید در شیوه کاری ما ساری و جاری شود با گذشته زغال سنگ کاری نداریم ما برای آینده آمده‌ایم و نگاهمان به این سمت باشد.

وی ابراز داشت: در صورتی که گذشته با آینده ما کاری نداشته باشد، به آن توجهی نداریم و فقط به دنبال سوددهی پیشرفت و توسعه هستیم و دارایی هایمان را باید مولد کنیم و این اتفاق با اشتغالزایی و ورود تکنولوژی جدید باید بیفتد.

وی افزود: باید هرکدام کار خود را انجام دهیم و در حوزه دیگران ورود نکنیم، مدیران استان کرمان و شورای کارگری هرکدام اختیارات و وظایفی دارند که در این بخش نقش شورای کارگری بسیار مهم و تنظیم کنندهِ روابط کارگر و کارفرما است که نباید از آن غافل شویم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور با بیان اینکه گاهی تداخل در این بخش پیش می‌آید که باید آن را هرکدام در جایگاه خود آن را مدیریت کنیم افزود: برای هیات مدیره جدید از اشخاصی دعوت کردیم، هیچ فردی به ما تحمیل نشد، اما همه پیشنهاد دادند و ما نیز پس از آنالیز و بررسی بسیار به ترکیب جدید هیات مدیره رسیدیم.

کرمان و البرز پیشانی زغال‌سنگ کشور

معاون مالی و پشتیبانی صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور نیز در این نشست گفت: اسم زغال سنگ استان کرمان و البرز در پیشانی واژه زغال سنگ کشور قرار دارند و این استان‌ها در اولویت هستند، اما مناسفانه آنچنان عایدی از آن نام، منابع و شرایط سهم استان، شهرستان و کارگر نیست.

علی نصیری افزود: می‌شنویم زغالسنگ کرمان با آن بزرگی زیانده است و نشان می‌دهد شرکت در مسیر خود به درستی حرکت نکرده و نارضایتی‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز این عزم و انرژی وجود دارد که مسیر را تغییر دهیم، می‌توان گفت که نشستی در صندوق بازنشستگی نداشتیم که دغدغه‌ای در خصوص زغال سنگ وجود نداشته باشد که اهمیت موضوع را برای مدیران صندوق بازنشستگی فولاد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: با انرژی که ایجاد شده وظیفه همه ما است که در هر منصبی تغییری ایجاد کنیم و شرایطی بهتر برای زغال سنگ کرمان رقم بزنیم.

همچنین در این آیین طی حکمی، سیدمحسن شریفی به عنوان مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان منصوب شد.

شریفی پیش از این عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی بوده است.

پیش از این مجتبی رنجبر سرپرست و باقر نیک طبع مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ کرمان بودند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده