تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۵۹۲۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرکت زغال‌سنگ کرمان حمایت مدیران استانی را می‌طلبد

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: اگر بخواهیم شرکت زغال‌سنگ کرمان به تعطیلی کشیده نشود و موجب بیکاری سه‌هزار کارگر فراهم نشود، باید مدیران استانی تدابیری اندیشیده و حمایت لازم را انجام دهند تا این شرکت را از بحران خارج کنیم، زیرا اگر این روند طی دو ماه دیگر ادامه پیدا کند، شاید این شرکت به مرحله‌ای برسد که باید تعطیل شود.

به گزارش می‌متالز، حسین عامریان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت زغال‌سنگ کرمان مجموعه بزرگ، با سابقه و خوشنام است که متاسفانه امروز به یک شرکت پیر و افتاده تبدیل شده است که توان اداره خود را ندارد، که این مساله به سوءمدیریت در این شرکت و همچنین عدم حمایت مسئولان از این مجموعه در طی سال‌های گذشته برمی‌گردد.

عامریان خاطرنشان کرد: این شرکت نیازمند به یک‌سری اقدامات اساسی و جراحی‌ها دارد که باید اتفاقات جدیدی در آن رقم بخورد و ما در حوزه کارگری نیاز به جذب نیرو‌های جوان و تازه نفس داریم که در بحث استخراج معادن به کار گیریم و مجوز‌های جدیدی باید داده شود که زغال‌سنگ را با کیفیت بهتر و راحت‌تر استخراج کنیم.

وی افزود: مسئولان استانی باید کمک کنند که ما یک‌سری از نیرو‌هایی که دارای خلا بیمه‌ای هستند را تعدیل و هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کنیم و خود شرکت زغال‌سنگ کرمان به تنهایی توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد و صندوق بازنشستگی فولاد با توجه به هزینه‌های بالایی که برای بازنشستگان این مجموعه دارد، توان پرداخت برای اینکه این کارگران را بازنشسته کند ندارد.

عامریان بیان داشت: اگر بخواهیم شرکت زغال‌سنگ کرمان به تعطیلی کشیده نشود و موجب بیکاری سه‌هزار کارگر فراهم نشود، باید مدیران استانی تدابیری اندیشیده و حمایت لازم را انجام دهند تا این شرکت را از بحران خارج کنیم، زیرا اگر این روند طی دو ماه دیگر ادامه پیدا کند، شاید این شرکت به مرحله‌ای برسد که باید تعطیل شود.

وی یادآور شد: این اهتمام و جدیت در مدیران صندوق فولاد و همچنین مدیرانی که به تازگی در شرکت زغال‌سنگ منصوب شدند وجود دارد و باید این پشتکار و اهتمام در مدیران استانی هم وجود داشته باشد، در غیر این صورت اگر این شرکت حمایت نشود دچار بحران جدی خواهد شد.

عامریان خاطرنشان کرد: در خصوص بحث ضریب شغلی کارگران زغال‌سنگ پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و این مساله نیاز به قانون دارد و مجلس شورای اسلامی باید آن را تصویب کند و یک پروسه طولانی پیچیده‌ای دارد و ما تمام تلاش‌مان در شرکت زغال‌سنگ کرمان با وجود مشکلات مالی که دارد این است که بتوانیم حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنیم و دچار مشکل نشویم و اگر این اقدامات اساسی را انجام دهیم و بتوانیم درآمد بالایی را ایجاد کنیم در خصوص مسائل معیشتی و مسکن آن‌ها اقدامات اساسی خواهیم کرد و این شرکت در حال حاضر نیازمند دانش جدید و تجهیزات به روز و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدیدی است تا بتواند درآمدزایی خوبی داشته باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد افزود: در شرکت‌های مختلف زیرمجموعه صندوق فولاد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، بحث مهم دانش‌بنیان را دنبال کردیم و اقدامات جدی و اساسی در این زمینه صورت گرفته است که در آینده شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده