تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۳
بازدید: ۴۰۱
کد خبر: ۲۸۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
باستانی مطرح کرد:

مونتاژ بزرگترین چالش خودروسازان برای انعقاد قراردادهای خارجی

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:سیاست کلی مونتاژکاری خودروسازان را برای انعقاد قرارداد با شرکت های جدید محدود می کند.
مونتاژ بزرگترین چالش خودروسازان برای انعقاد قراردادهای خارجی

سعید باستانی با اشاره به انعقاد قراردادهای جدید خودرویی با خودروسازان خارجی، گفت:انعقاد قراردادهای جدید خودرویی ، این سوال را در اذهان ایجاد می کند، که آیا این امکان فراهم شده که تمامی خودروسازان خارجی بتوانند با خودروسازان داخلی مشارکت کنند، یا خیر.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، افزود: بررسی ها نشان می دهد، که خودروسازان داخلی توانسته اند با این شرکت های محدود به توافق برسند و با مابقی خودروسازان نتوانسته اند، به توافق دست یابند.

 

لزوم اخذ تضمین های لازم از شرکت پژو

باستانی با بیان اینکه پژو نخستین شرکتی بود که در زمان تحریم ها ایران را ترک کرد، ادامه داد:در نشست هایی که کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان برگزار کرد، بر این موضوع که باید تضامین لازم از شرکت پژو اخذ شود، تا در مواقع اضطراری مشکلی برای ایران ایجاد نکنند، تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نشده که ایران خودروساز یا مونتاژکار است، یادآور شد:ایران خودرو یا سایپا برای توسعه کار مجبور هستند، روی پلت فرم های قدیمی خود فعالیت های جدیدی انجام دهند و از آنجا که این پلت فرم ها توسط شرکت های خاصی طراحی شده است، لذا برای تغییر شرکت ها باید پلت فرم های جدیدی طراحی شود.

 

لزوم خصوصی سازی کامل شرکت های خودرویی داخلی

باستانی با بیان اینکه سیاست کلی مونتاژکاری خودروسازان را برای انعقاد قرارداد با شرکت های جدید محدود می کند، افزود: اگر صنعت خودرو سازی به کشور به جای خصولتی بودن به طور کامل و با حمایت دولت به بخش خصوصی واگذار شود، نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت. 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:کمیسیون صنایع و معادن در حال  تدوین گزارشی جامع از وضعیت صنعت خودروسازی کشور و قوانین بر زمین مانده این صنعت است که طی ماه آتی نهایی می شود.

عناوین برگزیده