تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۹۵۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر اقتصاد: نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق گمرکی افزایش نمی‌یابد

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به دستور رئیس جمهور نرخ ارز مبنای حقوق گمرکی افزایش نمی‌یابد و با همان رقم ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی عصر جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی اظهارکرد: از سال گذشته تاکنون ۲۸ هزار میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی بوشهر مربوط به سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: تعیین تکلیف و واگذاری‌های کالا‌های اموال تملیکی به صورت شفاف مبتنی بر مزایده و حراج الکترونیک برای اولین بار بعنوان یک رکورد بی سابقه به شمار می‌رود.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: در حوزه اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی در کل کشور اتفاقات خوبی رخ داده است و شاهد بهبود وضعیت هستیم.

خاندوزی اضافه کرد: در حوزه قوانین و مقررات سازمان اموال تملیکی، دولت لایحه را به مجلس ارائه کرد و به خاطر اختلاف نظر مجلس و قوه قضائیه این موضوع محقق نشده است.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: در زمینه میزان اعاده کالا‌ها به فعالان اقتصادی در یک سال گذشته شاهد افزایش ۱۷۸ درصدی در استان بوشهر هستیم که این میزان در کشور ۹۰۰ درصد است.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در میزان فروش کالا‌ها در استان بوشهر ۲۶۰۰ درصد رشد شاهد هستیم و از ۱۳۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر رسیده است.

وی گفت: در این مدت هزار خودروی بلاتکلیف سال‌ها زیر آفتاب رها شده بود که نهایتا تعیین تکلیف شد و به همین میزان نیز خودرو‌هایی باقی مانده که با رسیدگی سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شوند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به رشد ۱۴۱ درصدی ترانزیت کالا از طریق گمرکات استان بوشهر از نظر وزنی افزود: ورودی کالا‌های وارداتی هم ۲۳۳ درصد افزایش یافته است.

منبع: اقتصاد نیوز

عناوین برگزیده