تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۳۰۰۸۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار پلدختر:

کارخانه آهک هیدراته پلدختر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

‌می‌متالز - فرماندار پلدختر گفت: کارخانه آهک هیدراته شهرستان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش می‌متالز، حمید خادم با اشاره به اینکه آهک هیدراته پلدختر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در نشستی با مدیر طرح آهک هیدراته پلدختر آخرین مسائل و مشکلات این واحد در دست ساخت را بررسی کردیم که در حال حاضر آب و راه دسترسی معدن مهم‌ترین مشکلاتی است که مدیر طرح مطرح کرده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته برق و گاز واحد تقریباً حل شده و در حال حاضر برق ۷۲ درصد و گاز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه این واحد در فاز نخست ۶۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: قرار است این واحد صنعتی در سه فاز به بهره‌برداری برسد که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده قرار است نصب سازه داخلی تا تیرماه ۱۴۰۲ انجام شود و ابتدای نیمه دوم سال جاری نیز شاهد راه‌اندازی و نهایتاً آبان ماه همین سال استارت تولید این واحد به‌صورت رسمی زده شود.

خادم اضافه کرد: به گفته مدیر طرح آهک هیدراته کل تجهیزات ساخت ایران برای این واحد ساخته و به محل ساخت طرح وارد شده، اما ۱۲ درصد تجهیزات خارجی که قرار است در این واحد بکار رود با تأمین و پرداخت هزینه ساخت در حال ساخت است و احتمالاً تا تیرماه امسال وارد کشور می‌شود.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح ۶۰ درصد و پیشرفت مالی آن نیز ۶۵ درصد است و در صورت بهره‌برداری به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

فرماندار پلدختر ادامه داد: پیگیر مشکلات باقی‌مانده این طرح هستیم و برای راه‌اندازی این واحد صنعتی بر اساس برنامه زمان‌بندی شده اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده