تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۱۹۸۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حسن پور بیگلری در همایش روز صنعت و معدن در کرمان:

در حوزه معادن کوچک کوتاهی کردیم

‌می‌متالز - نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: همه تلاش‌ها را قبول داریم، اما باید بپذیرید که در حوزه معادن کوچک کوتاهی کردیم و همه توان و وقت خود را برای چهار شرکت اقتصادی بزرگ استان کرمان گذاشتیم، در حالی که این شرکت‌ها راه را پیدا کردند با سرعت پیش می‌روند، ما باید به سمت واحد‌های کوچکی برویم که به کمک ما احتیاج دارند.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن پور بیگلری نایب رییس کمیسیون اقتصادی و رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هیچ بن بستی برای مردان بزرگ وجود ندارد، زیرا آنان یا راهی پیدا می‌کنند یا راه را می‌سازند و هدف گذاری هشت درصد رشد اقتصادی در کشوری با چنین ظرفیت‌های زیادی، کم است که خانه صنعت معدن باید مشوق این رشد باشد.

شهباز حسن پور افزود: همه تلاش‌ها را قبول داریم، اما باید بپذیرید که در حوزه معادن کوچک کوتاهی کردیم و همه توان و وقت خود را برای چهار شرکت اقتصادی بزرگ استان کرمان گذاشتیم، در حالی که این شرکت‌ها راه را پیدا کردند با سرعت پیش می‌روند، ما باید به سمت واحد‌های کوچکی برویم که به کمک ما احتیاج دارند.

وی ابراز داشت: تلاش و کار‌های خوبی در حوزه معادن کوچک مقیاس انجام شده و فرایند تامین ماشین آلات این واحد‌ها را در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم، اما مجلس باید پیگیر اجرای این قوانین هم باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان مقدار نیاز این شهرک‌ها به آب را مشخص کند تا از خط دوم انتقال آب خلیج فارس برای حل مسایل صنعت و کشاورزی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: انتقال آب حوضه‌ای به حوزه و خلیج فارس و بازیافت آب باید به صورت ویژه در استان کرمان پیگیری شود.

حسن پور افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در کیفیت و قیمت در داخل و خارج کشور رقابت کنیم و این، تنها راه نجات ماست.

حسن پور گفت: یکهزار و ۳۵۰ واحد فعال در استان کرمان وجود دارد که ۲۵۰ مورد راکد است لذا بایستی تفاهم‌نامه‌ای برای رفع مشکل این واحد‌ها و بازگشت آنان به چرخه تولید داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که اصناف، صنعتگران و تولید کنندگان دلسوز در مجلس نباشند، مسایل رفع نمی‌شود افزود: اجرای کمتر از ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه جای تأسف دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده