تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۳۲۲۱۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احیاء و بازسازی معادن تبریز

‌می‌متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی از احیاء و بازسازی معادن مرکز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۶ معدن در حال فعالیت است.

به گزارش می‌متالز، سیروس داوودی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نقش معادن همواره در توسعه اقتصادی جوامع بشری امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد از طرفی نیز خسارات وارده ناشی از فعالیت‌های معدنی منجر به حذف منابع ارزشمندی همچون پوشش گیاهی و خاک می‌گردد که در صورت عدم تدابیر حفاظتی جبران خسارات وارده امری غیرممکن می‌گردد.

وی افزود: معادن متروکه در پایان بهره‌برداری به دلیل ساختار حساس و شکننده طبیعت و حساسیت زمین شناسی نسبت به انواع فرسایش آبی و بادی، آثار مخربی در طبیعت به جای می‌گذارد.

داوودی گفت: با توجه به لزوم تدابیر حفاظتی، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی اقدام به انعقاد ۶ فقره قرارداد احیاء و بازسازی پس از تامین و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ماده ۱۷ قانون اصلاح معادن با پیمانکاران به مبلغ ۶۹ میلیارد ریال در این بخش کرده است.

وی اضافه کرد: عرصه مورد فعالیت این پروژه ۲۱۸ هکتار می‌باشد که اقدامات اصلاح و احیاء در ۲ بخش مکانیکی و بیولوژیکی در حال انجام است.

داوودی گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه دوجانبه می‌باشد که در این زمینه نیازمند به یکپارچگی و هماهنگی بین ۲ دستگاه منابع طبیعی و صنایع و معادن است.

شهرستان تبریز با ۱.۷ میلیون جمعیت یکی از پر جمعیت‌ترین مراکز استان‌های کشور می‌باشد که در حال حاضر ۴۶معدن در حال فعالیت است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده