تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۲۵۵۰۶
وزیر صمت در نشست با رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد:

هیچ طرح صنعتی بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی در کشور اجرا نمی‌شود

‌می‌متالز - وزیر صمت با تاکید بر برقراری ارتباط سازمانی بین شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های دانش‎بنیان و دانشگاه‌ها، گفت: مردم به‌طور ملموس باید نتایج تحقیقات و تولید علم در دانشگاه را حس کنند و از این اقدامات بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با رئیس دانشگاه تهران که در محل آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران برگزار شد، به طراحی و برگزاری یک رویداد نو در وزارت صمت در راستای توجه به منابع انسانی و علم و پژوهش اشاره کرد و گفت: این رویداد در قالب برگزاری نشست‌های ماهانه با هدف برقراری ارتباط سازمانی بین شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های دانش‎بنیان و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که قرار است نتیجه آن، توسعه و حفظ منابع انسانی کشور باشد.

وی در تشریح بسترسازی‌های انجام شده از سوی وزارت صمت که در قالب رویداد نشست‌های ماهانه پیگیری می‌شود، افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان بهره‌مندی شرکت‌ها از ظرفیت معافیت‌های مالیاتی مهیا شده است. همچنین در دومین نشست این رویداد نو، به بحث هوشمندسازی در کشور پرداختیم و تاکید کردیم که صنایع را فقط صنایع فنی و مهندسی نمی‌دانیم بلکه اعتقاد داریم که اهمیت پیوست‌های اجتماعی شهر هوشمند، کمتر از پیوست‌های فنی آن نیست.

وزیر صمت اضافه کرد: آینده هم از منظر تحولات تکنولوژیک و فناورانه و هم به لحاظ هوشمندسازی، متفاوت از وضعیت امروز است و ناچار هستیم به استقبال این تحولات برویم؛ بنابراین در وزارت صمت در حال فراهم آوردن بستر‌های لازم برای استقبال از این تحولات هستیم و چند ده همت منابع برای تمرکز بر طرح‌ها و پروژه‌های لازم جهت برقرار شدن جریان علمی مورد نیازمان فراهم کرده‌ایم.

وی با اشاره به جامع بودن دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: هیچ طرح صنعتی در کشور اجرا نمی‌کنیم مگر پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد؛ بنابراین با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع می‌توانیم روی طرح‌های صنعتی، مطالعه جامع انجام دهیم.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه «مردم به طور ملموس باید نتایج تحقیقات و تولید علم در دانشگاه را حس کنند و از این اقدامات بهره‌مند شوند تا بتوانیم بگوییم که تعامل دانشگاه و صنعت به یک نتیجه و خروجی خوبی رسیده است»، یادآور شد: به‌عنوان مثال در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران، تا زمانی که مردم در تهران، تبریز و اصفهان و کلانشهر‌ها از اتوبوس برقی و خودروی برقی بهره‌مند نشوند، نمی‌توانیم بگوییم که کارمان تمام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای اینکه پروژه‌های علمی به سرحد نتیجه برسند دارای منابع لازم هستیم. سیاست ما متمرکز بر فن‌آوری و نوآوری و خلق ثروت است.

وزیر صمت همچنین گفت: هر جا که خلق ثروت بیشتری اتفاق می‌افتد، باید روی آن متمرکز شویم و بر گلوگاه‌ها تمرکز کنیم. از آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته دانشگاه تهران انتظار داریم که آینده را پیش‌بینی کند و آینده را برای ما بسازد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده