تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۳۳۰۳۷۸
سرویس خبر : زمین شناسی

ساخت دستگاه حفاری هیدرولیک با قابلیت نمونه‌برداری به همت دانش‌بنیان‌ها

‌می‌متالز - یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه حفاری هیدرولیک شد که توانایی نمونه‌برداری تا عمق هزار متری (یک کیلومتر) را دارد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی صدیقیان کاشی مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی در کاوش در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آن‌ها گفت: دستگاه تولیدی این شرکت در حوزه حفاری هیدرولیک است که در معادن به کار می‌رود. در فعالیت‌های مربوط به معدن ابتدا اکتشافات انجام می‌شود و پس از اینکه مشخص شد در چه عمقی از زمین، چه محصول و مواد معدنی وجود دارد، کار معدن آغاز می‌شود. بر همین اساس ما دستگاهی را ساختیم که کار نمونه‌برداری از داخل زمین را انجام می‌دهد و این کار تا عمق ۱۰۰۰ متری با دستگاه ما قابل انجام است

وی در خصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت تصریح کرد: آنچه مهم است، تکنولوژیک بودن فعالیت ما است که پیش از این از خارج وارد می‌شد، اما در حال حاضر ما آن را در ایران می‌سازیم که تا حدود زیادی باعث کاهش ارزبری می‌شود. در این کار نیروی انسانی به جهت اشتغال نیاز نیست و نگاه ما بیشتر از باب این است که این کار تکنولوژیک پیش از ایندر خارج از کشور انجام می‌شده و در حال حاضر در کشور قابل انجام است.

این فناور بومی‌سازی این فناوری در داخل کشور را بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت بیان کرد و گفت: این اقدان با ارزش باعث شد که ما به‌عنوان شرکت دانش بنیان تلقی شویم.

صدیقیان کاشی در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما هیچ حمایتی نیاز نداریم و از آن استفاده نکردیم. وظیفه ما این است از محل کار اکتشافات، نیاز‌های خود را تامین کنیم و اعتقاد ما بر این است که نباید بار خود را بر روی دوش دولت بیندازیم و خودمان باید جلو برویم. تنها درخواستی که از دولت داریم این است که نخبگان این کار را به ما معرفی کنند تا آن‌ها را جذب کنیم. این کار برای مجموعه‌های دانش‌بنیان مانند ما، برای جوانان و برای کشور خیلی خوب است.

وی درخصوص وجه تمایز این شرکت با سایر مجموعه‌های مشابه هم اظهار داشت: وجه تمایز ما این است که زمانی که این دستگاه را می‌سازیم، تمام عیوب و نواقص کار را به راحتی تشخیص می‌دهیم و برطرف می‌کنیم. در واقع از آنجا که هم تولید کننده و هم مصرف کننده این تجهیزات هستیم، بسیاری از مشکلاتی که کاربر با آن برخورد دارد، شناسایی کرده و رفع می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده