تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۳۲۹۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید شمش طلا در سه معدن طلای خراسان جنوبی

‌می‌متالز - در واحد‌های فرآوری طلای، معادن طلای هیرد، شادان و کودکان استان شمش طلا تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در حال حاضر تعداد معادن طلای استان ۷ معدن است که شامل معادن طلای هیرد و جانجا در شهرستان نهبندان، شادان، ماهرآباد، کودکان و خونیک در شهرستان خوسف و خداآفرید شهرستان بشرویه با ذخیره قطعی ۶۴ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۸۴ تن است.

آریافر با بیان اینکه بیشترین ذخیره کانسنگ طلا مربوط به معدن طلای شادان با ۴۷ میلیون تن است، افزود: از لحاظ کانسنگ طلا در حال حاضر دو نوع کانسنگ طلای اکسیدی و سولفیدی در استان وجود دارد و استخراج سالیانه این معادن هم یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۷۵ تن کانسگ طلا است.

وی با بیان اینکه میزان طلای استحصال شده از هر تن کانسنگ طلا در این معادن از نیم تا یک و نیم گرم بوده که براساس عیار معادن متفاوت است، گفت: بیشترین عیار طلا در کانسنگ معدن طلای کودکان با عیار حدود یک و نیم گرم در تن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سرمایه‌گذاری اولیه در این معادن را بیش از ۳ هزار و ۳۸۷ میلییارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به دلیل فعال بودن سه کارخانه فرآوری طلا در جوار معادن طلای هیرد و شادان و کودکان، در این معادن طلا به صورت شمش تولید و روانه بازار‌های داخل استان و استان‌های همجوار همچون خراسان رضوی و حتی تهران می‌شود.

وی از اشتغال ۸۲۵ نفر در این معادن خبرداد و گفت: واحد فرآوری طلای معدن خونیک و جانجا در حال احداث است که تجهیز و آماده‌سازی واحد فرآوری طلای معدن جانجا تا سال ۱۴۰۳ آماده سازی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده