تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۳۶۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل یک کارگزاری:

پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد به جذب سرمایه‌گذار در بازار سرمایه کمک می‌کند

‌می‌متالز - مدیرعامل یک کارگزاری، ترسیم یک چشم‌انداز درست از آینده دارایی‌ها را نخستین موضوع برای تقویت بازار سرمایه برشمرد و اظهار داشت: پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد از جمله موارد مهمی است که می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار در بازار سرمایه کمک کند.

به گزارش می‌متالز، «محمدعلی محمدی» با بیان این که بازار سرمایه به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور، نقش بسیار مهمی به خصوص در بازار اولیه و تامین مالی و پذیره‌نویسی دارد، گفت: البته تاثیرگذاری این بازار نسبت به بازار پول در کشور باید بیش از پیش افزایش یافته و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازار انجام شود.

رونق تولید، صنعت و اشتغال‌زایی

وی افزود: آنچه که امروزه اقتصاد کشور به آن نیاز دارد، بحث سرمایه‌گذاری است که در همین راستا، بازار سرمایه به منظور جذب سرمایه‌گذاری نیازمند اقدامات جدی است تا بتواند سرمایه‌های سرگردان کشور را به سمت رونق تولید و صنعت و به دنبال آن ایجاد اشتغال‌زایی بیشتر جلب کند.

بهترین گزینه برای تامین مالی

محمدی با اعلام این که بازار سرمایه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی کرده، اظهار داشت: بازار سرمایه در دو تا سه سال اخیر حرکت‌های خوبی را شروع کرده است. با توجه به اعمال قوانین سختگیرانه بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به واحد‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی، بازار سرمایه بهترین گزینه برای تامین مالی این گروه از واحد‌های تولیدی است چرا که به واسطه این بازار نیاز قابل توجه شرکت‌های کوچک و متوسط پوشش داده می‌شود.

جذب سرمایه و مبتنی بر سرمایه‌های خرد جمعی

وی درباره تامین مالی جمعی یا کرادفاندینگ عنوان کرد: این نوع ابزار مالی نوین برای جذب سرمایه و مبتنی بر سرمایه‌های خرد جمعی طراحی شده است. مزایای این نوع تامین مالی باعث جذب سرمایه‌ها شده و در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است. به بیانی دیگر، بازار سرمایه با بهره‌گیری از این ابزار برای تامین مالی شرکت‌ها به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

محمدی با اشاره به تاثیرگذاری ابزار‌های معاملاتی، چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری در جذب سرمایه‌گذاری‌های خرد گفت: اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران اولین و مهم‌ترین موضوعی است که می‌تواند به بازار ثانویه اجازه رشد دهد و سرمایه‌گذاران را جذب صندوق‌های سرمایه‌گذاری کند.

پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد

مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه تاکید کرد: نخستین موضوع برای تقویت بازار سرمایه، ترسیم یک چشم‌انداز درست از آینده دارایی‌ها است به این معنا که سرمایه‌گذار باید دید بلندمدتی به بازار داشته باشد. همچنین پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد از دیگر موارد مهمی است که می‌تواند به بازار سرمایه و جذب سرمایه گذار کمک کند.

محمدی با بیان این که سرمایه‌گذار نیازمند پیش‌بینی‌پذیری است، گفت: سلب اعتماد به عنوان بالاترین دارایی در بازار سرمایه موجب می‌شود تا مردم گزینه‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و این امر فرار سرمایه‌ها از بازار را به دنبال دارد. بنابراین، باید اقدامات مهمی در راستای بهبود روند بازار و پیش‌بینی‌پذیری آن انجام شود چرا که بازار بیشتر از فرهنگسازی نیازمند ثبات در تصمیم گیری‌ها است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده