تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۳۷۶۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد

‌می‌متالز - مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی از تولید ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا سال گذشته در کارخانه فرآوری طلای هیرد خبر داد و گفت: این میزان تولید افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا جلالیان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

تحقق ۱۴۷ درصدی برنامه فرآوری طلای هیرد

وی گفت: برنامه تولید سال گذشته این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش‌بینی شده بود، اما با همت سرمایه‌گذار و با ثبت رکورد‌های جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد نیز با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره‌برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود

جلالیان به بهره‌برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش‌بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد که با بهره‌برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود. 

وی به بهره‌برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی، تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره‌برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده