تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۳۷۷۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان تاکید کرد؛

لزوم فعال‌سازی واحد‌های راکد در کردستان برای تحقق شعار سال/ پایش واحد‌های صنعتی باعث توسعه تولید و اشتغال می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان گفت: برای تحقق شعار سال فعال‌سازی واحد‌های راکد امری ضروری است باید با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان ظهر دوشنبه در جلسه کمیته پایش و عارضه یابی واحد‌های تولیدی استان کردستان، اظهار کرد: طرح پایش و عارضه یابی واحد‌های صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال فعالسازی واحد‌های راکد امری ضروری است و انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه تقویت و ارتقا جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه‌یابی است، یادآور شد: ورود به بحث پایش و عارضه‌یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۵ درصد در این سامانه خود اظهاری را انجام نداده‌اند، تصریح کرد: خود اظهاری واحد‌های تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می‌شود و تسهیل گری در خصوص رفع موانع واحد‌های تولیدی ایجاد می‌شود.

خلیقی با تاکید بر اینکه در مجموعه مدیریت استان بستر‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده و این نوید بخش توسعه استان است، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک‌های صنعتی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

پایش و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می‌شود

وی در جلسه کمیته پایش و عارضه یابی واحد‌های تولیدی استان کردستان، با اشاره به اینکه موضوع پایش و عارضه یابی واحد‌های صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: پایش و عارضه یابی در راستای کمک به رفع واحد‌های تولیدی است

مدیرکل صمت استان کردستان افزود: طرح پایش و عارضه یابی واحد‌های صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال فعال‌سازی واحد‌های راکد امری ضروری است و انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم، اظهار کرد: تقویت و ارتقای جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه یابی است.

خلیقی اضافه کرد: ورود به بحث پایش و عارضه یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده و ۱۵ درصد در این سامانه خود اظهاری را انجام نداده‌اند، تصریح کرد: خود اظهاری واحد‌های تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می‌شود و تسهیل‌گری در خصوص رفع موانع واحد‌های تولیدی ایجاد می‌شود.

مدیرکل صمت استان کردستان با تاکید بر اینکه در مجموعه مدیریت استان بستر‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده و این نوید بخش توسعه استان است، گفت: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک‌های صنعتی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده