تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۳۸۳۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت ۳۱۷ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر توسعه هدایت نیروی کار وزارت کارگفت:در مدت ۱۰ماهه تعداد ۳۳۰هزار نفر نیروی کار در سامانه جستجوی شغلی ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۱۷هزار فرصت شغلی به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت‌مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شد و در دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت. سامانه جست و جوی شغل که با هدف اتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار آغاز به کار کرد.

این سامانه فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش بروکراسی اداری، هزینه‌های جستجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را فراهم نماید.

امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگویی اعلام کرده است:بیش از ۳۳۰ هزار نیروی کار در ۱۰ ماه گذشته در سامانه شغل ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند.

وی درباره علت راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل گفت: در گذشته سامانه‌های کاریابی راه اندازی شده بودند، اما بهره‌وری آنها آن‌طور که سیاست‌گذار انتظار داشت، بالا نبود و وزارت تعاون برای رفع این مشکل بستری را فراهم کرد که بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما بتوانند نیاز خود را مطرح کرده و به یکدیگر متصل شوند.

ملک افزود: این سامانه با شفافیتی که در اطلاعات بازار کار ایجاد می‌کند، می‌تواند هزینه جست‌وجوی شغل را برای کارفرما و کارجو کاهش دهد. از طرف دیگر از آنجایی که این سامانه به واسطه حاکمیتی بودن به بانک‌های اطلاعاتی متصل است، سوابق شغلی، تحصیلی و مهارتی کارجو را راستی‌آزمایی کرده و کارفرما نیرویی انتخاب می‌کند که گفته‌هایش با سوابق او همخوانی دارد.

ملک تصریح‌کرد: اصلاح آیین‌نامه مربوط به کاریابی در سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید و سامانه جست‌وجوی شغل از تیرماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون در تشریح عملکرد این سامانه، گفت: در ۱۰ ماهی که از آغاز به کار این سامانه می‌گذرد، تعداد ۳۳۰ هزار نفر نیروی کار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر سوابق خود را تکمیل کرده و درخواست شغل داده‌اند.

وی درباره استقبال کارفرمایان از این سامانه بیان‌داشت: در این مدت ۳۰ هزار کارفرما در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۱۷ هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون افزود: برای ۱۱۲ هزارنفر از کارجویان توسط دفاتر کاریابی معرفی نامه جذب صادر شده و حدود ۳۵ هزار نفر از آنان مشغول به کار شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده