تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۲:۰۷
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۳۹۱۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
علی‌آبادی در غرفه فولاد خوزستان:

ابرطرح زمزم ۳، نقطه‌ی عطفی در زنجیره ارزش فولاد به شمار می‌آید

می متالز - عباس علی‌آبادی وزیر صمت در بازدید از غرفه فولاد خوزستان که در سومین روز نمایشگاه توانمند‌ی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) رخ داد، حمایت از تولیدکنندگان را اولویت وزارت صمت دانست و افزود: تولیدکنندگان فولادی از حمایت کامل وزارت صمت در عرضه محصولات برخوردار هستند. انتظار داریم شرکت‌ها با تولید محصولات با کیفیت جهانی، علاوه بر تامین داخل، صادرات را دنبال کنند. ارزآوری صنعت فولاد در سال‌های اخیر به خوبی در جبران درآمدهای نفتی موثر بوده است.

به گزارش می‌متالز، وی در ادامه اشاره‌ای به افتتاح ابرطرح زمزم سه فولاد خوزستان کرد و اظهار داشت: این طرح عظیم که به دست متخصصان داخلی و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و به بهره‌برداری رسید، نقطه‌ی عطفی در زنجیره ارزش فولاد به شمار می‌آید. با راه‌اندازی این طرح، علاوه بر تامین نیاز شرکت‌های داخلی، عرضه صادراتی و به تبع آن ارزآوری صورت می‌گیرد.

علی‌آبادی از طرحی گفت که در صورت تصویب از صادرات محصولات عرضه شده در بورس جلوگیری می‌کند، خبر داد و ادامه داد: شرکت‌ها موظفند، تولیدشان را در بورس عرضه کنند. بعضا گلایه‌هایی شنیده می‌شود که خریداران، از ارائه محصول به بازار داخل خودداری می‌کنند و در فرصت مناسب، همان محصول را صادر می‌کنند. پیامد این فرآیند، کمبود عرضه داخلی و اختلاف قیمت محصول ارائه شده برای تولیدکننده و عرضه نشدن ارز حاصل از صادرات در داخل کشور است. به دنبال تصویب طرحی هستیم که در آن عرضه‌کننده‌ی محصول تا زمان تحویل به شرکت‌های داخلی، محصول را رصد کند و در صورت عرضه نشدن، از صادر شدن محصول جلوگیری کند.

ابرطرح زمزم ۳، نقطه‌ی عطفی در زنجیره ارزش فولاد به شمار می‌آید

عناوین برگزیده