تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۷:۰۵
بازدید: ۴۳۹
کد خبر: ۳۳۹۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین وضعیت مس جانجا به روایت مدیرعامل «تجلی»

‌می‌متالز - شرکت جانجا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور در امر تولید کنسانتره خواهد شد و امیدواریم بتوانیم ۱۳۰ هزار تنی دوم را هم احداث کنیم.

به گزارش می‌متالز، «مرتضی علی‌اکبری» مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در مراسم امضای تفاهم‌نامه کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مجتمع جانجا گفت: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به عنوان اولین شرکت پروژه‌محور در ایران عضو کنسرسیوم تولید مس جانجا است. کار‌های مطالعاتی و توسعه‌ای این پروژه در طی این دو سال اخیر با کمک «ومعادن» به خوبی انجام شد و امروز مزایده احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی مس با شرکت فکور صنعت انجام شد و طبق تعهدات این شرکت تا سه سال آینده این کارخانه می‌تواند به بهره‌برداری برسد که هم منطقه و هم سهامداران بتوانند از منافعی که ایجاد شده بهره‌مند شوند.

وی گفت: پروژه پیشران از ابتدا توسط یک کنسرسیوم از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی کشور که چادرملو، گل‌گهر، غدیر، تجلی و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات هستند ایجاد شد که بتوانند ثروت‌آفرینی کنند و برای کشور به خصوص سیستان و بلوچستان کار‌های مهمی انجام دهند. با این حرکتی که انجام می‌شود ثروت خوبی برای منطقه خواهد داشت و آورده خوبی برای ثروت ملی است.

مدیرعامل تجلی گفت: در حال حاضر باطله‌برداری حدود ۶۰ میلیون تن باید انجام شود که برای ۲۰ میلیون تن فاز اول قرارداد آن با شرکت معدن کار باختر منعقد شده است، شرکت معدن کار باختر از برنامه در باطله‌برداری جلو است و اخیرا ۱۵ تراک ۱۲۰ تنی خریداری کرده که تعدادی از آنها در محل معدن فعالند و تعدادی هم به زودی ترخیص می‌شوند.

علی‌اکبری ادامه داد: شرکت معدن کار باختر هم که ۴۰ درصد آن متعلق به تجلی توسعه معادن و فلزات است در این مزایده برنده شده و کار به خوبی پیش می‌رود و فکر می‌کنیم که زودتر از برنامه بتواند معدن‌کار باختر فعالیت خود را آغاز کند.

وی در پایان گفت: شرکت جانجا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور در امر تولید کنسانتره خواهد شد و امیدواریم بتوانیم ۱۳۰ هزار تنی دوم را هم احداث کنیم.

تعداد بازدید : 3

منبع: بورس ۲۴

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده